Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] MBR GPT itd

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] MBR GPT itd
From: Trybun <MLSCh@jachu.cb>
Date: Sat, 27 Jan 2024 12:29:30 +0100
W dniu 26 sty 2024 o 10:26, Trybun pisze:

Czy masz w BIOS tryb CSM?

Nie ma.

Teraz piszesz, że masz tylko MBR,
wcześniej pisałeś, że masz tylko UEFI...

W dniu 17 sty 2024 o 14:27, Trybun pisze:
> komunikat - "Przy UEFI instalacja systemu 64bitowego na dysku MBR jest

To "64 bit" to tylko w domyśle, bo 32bitowy startuje bez komunikatów. Sam komunikat mówi tylko o niezgodności UEFI i MBR.

W dniu 23 sty 2024 o 15:57, Trybun pisze:
> A na MBR, bo tu u mnie właśnie instalator win10 64 widzi problemy.
> -"Dysk MBR jest niezgodny z UEFI". Co chyba jest nieścisłością, bo
> rzecz u mnie  dotyczy  tylko wersji 64bity

-=-

Sytuacyjny chaos...
Nie dociera do Ciebie:
 Legacy-MBR
 UEFI-GPT

Angielska żarówka ma bagnet; polska żarówka ma gwint Edisona...
(znam polskie z własnego doświadczenia; angielskie znam z opowieści)
Wkręcanie angielskiej daje złe efekty...

Laptop może zaoferować:
  - UEFI albo Legacy
  - tylko UEFI
  - tylko Legacy
  - UEFI z CSM (czyli wybór pomiędzy Legacy i UEFI)

MBR i GPT to tylko tablice dyskowych partycji -- dysk może mieć dowolne
systemy operacyjne na tych partycjach, może nie mieć żadnej partycji,
może mieć partycje ukryte (stosownymi edytorami bądź awariami) przed
tymi tablicami itd...

Na oślep niewiele wskórasz -- inni na oślep Ci nie pomogą...
Współpracować raczej ;) nie chcesz...

Przeciętny mój post zabiera mi więcej czasu niż zajęłoby rozwiązanie
Twego problemu... Podczas snu klonuję systemowe partycje -- niemal
zawsze bezbłędnie... Ty zaś od kilku dni bezskutecznie usiłujesz
zamienić okrąg w kwadrat...

Po coś w końcu ktoś tą grupę wymyślił, na pewno nie z myślą aby rozwiązywać problemy jak na jakimś forum tematycznym, a o nich podyskutować. Tak że nie dzieje się tu nic niezgodnego z regulaminem.