Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Jakie AP do WIFI?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Jakie AP do WIFI?
From: Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl>
Date: Tue, 19 Dec 2023 09:30:22 +0100
Mam w każde miejsce doprowadzoną skrętkę, ta wpięta w switch, a do switcha wpięty router z podłączonym WAN. Router ma postawiony DHCP i robi co ma robić. Ale teraz chce mieć jeszcze WiFi - 2 lokalizacje, każda w 1/3 obiektu od najbliższej ściany zewnętrznej.

Wystarczy mi jak te urządzenia będą rozgłaszać WiFi i przekierowywać zarządzanie na ten router. Można by podłączyć 2x jakiś kolejny router, ale...

WiFi całkowicie wystarczy mi 802.11n (WiFi 4) - może być więcej ale nie musi. Preferuje 2,4GHz. Za to wolę żeby 40 urządzeń które mam (większość IoT) miała stabilne połączenie. Jeżeli miałby to być wypasiony router który zużywa 10W lub proste AP które zużywa 3W, to wolę to drugie.

Aktualnie mam B315s-22 (z czasów kiedy jeszcze WAN przez LTE miałem) i ma on dwie bolączki.

1. Przy tylu urządzeniach nawet jak wymusiłem 20Mhz, to ciągle a to się przytyka na telefonie lub jedno z urządzeń IoT chwilowo niewidoczne...męczy to.

2. Może ja nie wiem jak, ale gdy już nie korzystam z GSM tylko korzystam z portów LAN do którego podłączam resztę sieci, to ten router ma takie ograniczenie że urządzenia wpięte w ten LAN lub WiFi widzą sieć wewnętrzną i WAN ale żadne urządzenie z sieci poza tym routerem nie jest w stanie dobić się do urządzeń podłączonych do niego - to mnie boli chyba jeszcze bardziej, bo tak użyłbym tego routera do pary z czymś innym, a tak to lipa.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz