Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Inspiron 14 5430 i suspend

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Inspiron 14 5430 i suspend
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sun, 08 Oct 2023 23:27:17 GMT
On 2023-10-08, Konto58 <Konto58@no.no> wrote:

> To grzanie trzeba by wpierw zlokalizować, np. pomiarami sensors przed
> i po suspendzie, może jakiś komponent nie wpada w uśpienie, a Windows
> ma do tego lepszy sterownik.
>
> W wolnej chwili też muszę u siebie poszpiegować system.

U mnie na 90% jest to cpu (i7-1360P). Obszar gdzie się grzeje jest na
grilu, dokładnie nad radiatorem.

Ale coś w tych sterownikach może faktycznie być:
https://learn.microsoft.com/en-us/windows-hardware/design/device-experiences/modern-standby-vs-s3

Wygląda, że windows nie korzysta tu w ogóle z biosu co tłumaczy szybkość
wstawania. Ale to też oznacza, że tradycyjny S3/S4 powinien być zawsze
mniej energożerny niż ten ich "Modern Standby", czego nie obserwuję. Ale
też to co używam ma precyzje na poziomie 0.1W.

Tym większa szkoda, że takie firmy jak dell nie dają nawet opcji
uzywania S3 tylko z zasranej obawy, że ktoś pod windows uzyje s3 (niby
jak?) wyłączają na twardo.

Daję FUT na peceta, bo temat się zrobił ogólniejszy.

--
Marcin

  • Re: [PECET] Inspiron 14 5430 i suspend, Marcin Debowski <=