Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Niska moc na desktopie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Niska moc na desktopie
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Sun, 3 Sep 2023 17:03:24 +0200
Cześć.

Jest jakaś kombinacja CPU+chipset, intela, powiedzmy 11-12 generacji, mowa o desktopie, która zapewnia przyzwoitą wydajność (celuje w możliwie dużo rdzeni, powiedzmy i7) i jednoczesnie ppotrafi zejśc poniżej 10W w stanie idle (płyta + cpu) w mierę mozliwosci wyłączając wentylatory?

Stare procki to potrafiły, liczę że nowe też.

Ogólnie zastanawiam się, nad zrobieniem desktopa zdalnego, dostępnego z kilku kompów. Zalezy mi na mocy obliczeniowej liczonej w ilości rdzeni (głównie zaganienia z programowania, obliczania, enkodowania itd gdzie liczy się równoległość), ale prawie nie zalezy mi na wydajności grafiki, tą miałbym lokalnie w dedykowanym sprzęcie do grania.

Oczywiśćie mogę go usypiać jesli nie ma aktywności, ale czasami musiałbym go zostawić na dłuższą chwilę włączony i chciałbym aby pożerał minimalną ilośc energii.

Wręcz nawet wołabym system oparty o laptopowe i7, a nie desktopowe.

Laptop w tym celu raczej odpada, chce mieć łatwy w rozbudowie i mieszczący w środku kilka dysków system w zgrabnej obudowie.

Jest jakaś specyficzna kombinacja cpu+chipset, która mogła by się nadać do tego celu?