Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] zdechły hdd

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] zdechły hdd
From: "ptoki (ptoki)" <sczygiel@gmail.com>
Date: Sun, 18 Jun 2023 15:23:36 -0700 (PDT)
On Friday, June 16, 2023 at 3:35:51 a.m. UTC-5, Marcin Debowski wrote:
> Pacjent: Seagate Desktop 1G, mechniczny (odszukam szczegóły jak będzie
> potrzeba). Objawy: rozkręca się prawidłowo, robi klik-klik (dokładnie
> 2x) i wyłacza silnik. Pod Linuksem widoczny w tym stanie jako 3.4GB
> dysk, ale czytać się nie daje. Jest coś co można z nim spróbować, aby
> odzyskać dane? Jest sens go np. otwierać? Mam dostęp do "clan room".

Tak, o ile dane wartosciowe.
Nie jesli nie masz przynajmniej 2-3-5-10kpln na taka zabawe.

Sprobuj odpiac i odpiac plytke elektroniki bez rozbierania mechaniki i sprobuj
ponownie.
Alternatywnie do worka, do zamrazarki i jak ochlodzi sie to ponownie sprobuj
czytac.
Ale trik z mrozeniem dziala ponoc tylko raz.

Tyle bez inwestycyjnie i nie inwazyjnie.

Jakbys mial taki sam to mozesz elektronike podmienic i ponownie sprobowac.

Jak masz czas i nerwy to szukaj dawcy na podmiane i wymien talerze. Ale musisz
znalezc taki sam, ten sam model, firmware etc.