Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Baterie w laptopie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Baterie w laptopie
From: Eneuel Leszek Ciszewski <Zapraszam@do.czytania.fontem.Lucida.Console>
Date: Wed, 7 Jun 2023 16:14:42 +0200
W dniu 3 cze 2023 o 20:47, _Master_ pisze:

> [...]

Czasami warto uśpić nawet po minucie czy po paru minutach
bezczynności... Czasami musi pracować kilkadziesiąt godzin
bez przerwy... ;)

> Nie szkoda Ci życia? ;-)
> Masz chociaż SSD?
> I pytanie co rozumiesz pod pojęciem "wyłączać"?
> Zamkniecie systemu, uśpienie, wygaszenie ekranu, hibernację,
> hibernację hybrydową... ;-)

Czym jest 'hibernacja hybrydowa'?... Częściowym wyłączeniem?
(hibernacją z zamknięciem niemal wszystkich programów?)

-=-

U mnie cykl hibernacja-dehibernacja trwa/trwał niespełna minutę.
Mogę zmierzyć dokładniej. Jeden laptop ma 20 GiB RAM -- inny
(od paru dni) ma 24 GiB RAM; oba mają 64W10 startujący z HDD.
(oba mają też NVMe, ale na co dzień systemy startują z HDD)
W obu wypadkach hiberfile jest kompresowany maksymalnie.

Cykl usypianie-wybudzanie trwa rzecz jasna zdecydowanie krócej.
Acer na Intelu -- niespełna 15 sekund, przed chwilą, w trakcie
pisania tegoż postu, na potrzeby tego postu.

Czas pisania tego postu jest wielokrotnie dłuższy niż cykl
hibernacja-dehibernacja...

-=-

W tym Acerze akumulator jest uszkodzony -- starczy na kilka godzin
albo na kilka sekund. ;) W innym Acerze akumulator starczy na kilka
godzin bez maltretowania albo na nieco więcej niż jedna godzina pod
pełnym obciążeniem, o które jednak trudno...

W telefonie akumulator starczy na kilka godzin pod pełnym obciążeniem
albo na kilka dni oszczędnego używania... Ładuję zwykle conocnie, ale
jeśli którejś nocy zapomnę -- zazwyczaj nie ma problemu...

--
(,-.`._,'(       |\`-/| '.'O`-,`  . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl  '.O_'