Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Co może być wąskim gardłem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Co może być wąskim gardłem?
From: "ptoki (ptoki)" <sczygiel@gmail.com>
Date: Mon, 29 May 2023 10:18:22 -0700 (PDT)
On Friday, May 19, 2023 at 3:07:55 p.m. UTC-5, rad...@konto.pl wrote:
> Zapuszczam (Win10) jeden proces, procesor jest zajęty w ok. 16% (czyli
> wykorzystuje 1 rdzeń). Powiedzmy, że program pracuje z prędkością 0,45x
>
> To zapuszczam 5 kolejnych procesór (6 rdzeni), proces Bezczynność ma ok. 10%,
> a prędkość każdego z programów spada do ok. 0,26x.
>
> Co może być tego przyczyną? Transfery do pamięci (trochę każdy proces tego
> robi). Jak to sprawdzić?

Chodzi ci o to ze ten program nie uzywa calego procesora i jako tako sie
skaluje?

Rozumiem ze jak masz puszczone 6sztuk to w sumie cpu jest cale zajete ale
poszczegolny program dziala z polowa predkosci pojedynczego ale za to 3x
szybciej (lub z predkoscie 1.5x w Twojej miarce)?

Ja bym szukal waskiego gardla albo w samym programie (cos robi z dyskiem, zle
uzywa pamieci, korzysta z rejestru albo sieci).

Zazwyczaj jak masz odwolania do cache to to sie liczy do system time wiec
raczej nie jest to explicite waskim gardlem.

Zajrzyj w ilu watkach ten program dziala. Process explorer ci powie.
A ten drugi program co pokazuje pliki siec i rejest powie ci co sie poza
procesorem i pamiecia dzieje.