Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak zamontować moduł TPM 2.0

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak zamontować moduł TPM 2.0
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 8 Apr 2023 14:15:53 +0200
Dnia Sat, 8 Apr 2023 12:58:17 +0200, Trybun napisał(a):

> Tu w tym przypadku sytuację może komplikować fakt że jest to nie typowy
> składak a firmowy laptop, a w takim producenci mogą wstawiać jakieś
> swoje cudy niewidy.

Na odwrót.
"Typowy" to firmowy, natomiast w składakach dzieją się cuda.
Tę samą płytę kupujesz firmowaną przez trzy różne firmy i okazuje się, że
każda z tych płyt działa nieco inaczej. A jak jeszcze wgra się BIOS nie
firmowy, tylko własny lub modowany przez kogoś, to już mało co się zgadza
ze "wzorcem".

Model T560 jest dość stary. Nie mam teraz na warsztacie żadnego T ani P.
Mam m.in. P70 ale z Xeonem, ale to już inna liga, aczkolwiek nieco
bliźniacza konstrukcja. Mam też starsze ThinkPady, ale tam jeszcze nie było
TPM2.

Patrzę na swoją stronę partnerską Della i też nie widzę (u klientów) ani
jednego T560, są tylko dwa P50 - już bliższe T560.

Mam teraz kilka laptopów Dell z bliźniaczych serii i w nich OIDP jest
zależność TPM/CSM/UEFI, podobnie, jak w niektórych Lenovo.

--
Pozdrawiam.

Adam