Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dell Studio 1555 nie widzi SSD Patriot P210

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dell Studio 1555 nie widzi SSD Patriot P210
From: Eneuel Leszek Ciszewski <Zapraszam@do.czytania.fontem.Lucida.Console>
Date: Sun, 15 Jan 2023 20:00:25 +0100
W dniu 15 sty 2023 o 11:00, PiteR pisze:

Jak takie (torx t8 security) coś kupię w ciemno -- będzie pasowało?

Nie jestem pewien czy to śrubokręt torx rozmiar T6 czy rozmiar T7.
Rozmiar torx T8 wydaje sie za duży. Strzelam, że to rozmiar T7.

Trochę większe mam... ;)

Ludzie na youtube rozkręcają pincetą lub małymi nożyczkami.
Można poświęcić i wypiłować mały śrubokręt pilnikiem.

Aż tak mocno ta hipnoza na mnie nie działa... ;)

torx T7 security lub torx T7 z dziurką

https://allegro.pl/oferta/vorel-wkretak-torx-security-t7x75mm-crv-13076402665
https://allegro.pl/oferta/wkretak-torx-security-t7x75mm-yato-as6-11857732346

https://allegro.pl/listing?string=torx%20t7%20security
https://allegro.pl/listing?string=torx%20t6%20security

Czyli mam szukać:
   torx T7 security
      lub
   torx T7 z dziurką
by zgłębić tajniki Kingstonowego dysku...

-=-

Też za późno zauważyłem a nie chciałem kolejny raz pisać...

   PiteR>> System w10 zajmuje 20gb.

   Ene> Wg mnie co najmniej 39GB a trzeba zostawić miejsce na to i owo...

Wg mnie co najmniej 30GB a trzeba zostawić miejsce na to i owo...

Na jednym Acerze mam 40 GB, z czego 8 GB wolnego
a na innym mam 55 GB, z czego 20 GB wolnego...

-=-

Miałem na srebrnym ;) Acerze 40 GB i sporo wolnego miejsca,
więc zmniejszyłem dwie systemowe partycje do 30 GB, ale wkrótce
zwiększyłem znów do 40 GB i teraz nawet nadziei nie mam na 30 GB...
Inna sprawa, że jest tam i SWAPfile, i hiberfile a RAMek mam tam
12 GiB, z czego 2 GiB na stałe zabiera zintegrowana grafika...

Na SSD jest jeszcze W11 -- którego raczej ;) unikam...
Chyba jest też W10 na SSD -- którego w ogóle nie używam...
(piszę teraz z Intela -- nie mam przed sobą posrebrzanego Acera)
Może na SSD są aż dwie partycje z W11?... Nie pamiętam...
(początkowo miałem sprawne kopie W11 na wielu partycjach w jednym
posrebrzanym Acerze -- ale to raczej smutny system, więc korzystam
z W10, choć laptop kupiłem z W11)

Na Acerze z Intelem mam po 55 GB na obu HDD i 71 GB na SSD.
Tutaj mam teraz tylko 8 GiB RAMek dla CPU -- grafika ma
swoje 2 GiB RAM...

Tu (na Intelowym Acerze) też mam jedną partycje z W11 na jednym
HDD -- ale nie używam. Przez nieuwagę coś na niej zepsułem i nie
tęsknię do W11, ale partycji nie skasowałem z lenistwa...

Zamierzam kupić dwa SO-SIMMy DDR4 16 GiB 2400 CL17 i uporządkować
to i owo na obu laptopach... Wywalę wówczas SWAPfile z obu laptopów,
ale hiberfile urosną...

-=-

Te 30 GB i 35 GB dotyczą skompresowanych NTFSów.
Na SSD jest 71 GB dla W10 -- bo bez kompresji.
Na dodatek części ;) wszystkich tych W10 są wyniesione
(simlinkami itp.) na inne partycje, w tym na RAMdyski...

Używanie RAMdysków w połączeniu ze SWAPfileami jest absurdem?
 -- najpierw nie było SWAPfileów, teraz ,,chwilowo'' są, ale
za jakiś czas znów ich ma nie być... Nadto taki układ także
jest korzystny -- być może wbrew oczekiwaniom i pozorom...

-=-

Tak więc byłbym ostrożny przy określeniu typu:

     System w10 zajmuje 20gb.

Raczej zajmuje wielokrotnie więcej...

-=-

Wiem, że ogólnie ludzie dążą do zamiany HDD na SSD, i to jak
najszybsze SSD -- NVMe w najnowszej wersji... Ale u mnie W10
bardzo dobrze sprawuje się na HDD. :) Na obu laptopach
wspieram się naraz (już zapomniałem, dlaczego tak zrobiłem)
dwoma RAMdyskami o dynamicznej ;) pojemności 2 GB każdy...
(w istocie zazwyczaj zajmują w sumie kilkaset MB RAM na laptop)

Acer z Intelem ma dwa HDD i SSD -- co znacząco ułatwia sprawę,
ale nawet Acer ze srebrnym Athlonem, mający tylko jeden HDD
i SSD dobrze funkcjonuje...

Na obu lapkach pod W10 są SWAPfile na HDD -- co najmniej odczuwalne...
(i przeszkadzają czasami, wprowadzając opóźnienia, i pomagają...)
Pod W11 chyba nie ma SWAPfileów, bo pod tym systemem ciężko
cokolwiek uzyskać...

Na obu lapkach są aktualne i najnowsze wersje W10 -- oczywiście nie na
wszystkich ;) partycjach. Co jakiś czas z nudów kopiuję najlepszą...
(można ją kopiować podczas jej używania -- więc biedy nie ma)

-=-

Tedy będę szukał:
   torx T7 security
      lub
   torx T7 z dziurką
zahipnotyzowany Kingstonowym dyskiem SSD 2.5"...

--