Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Dokładka RAM - 2 znaki zapytania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Dokładka RAM - 2 znaki zapytania
From: Universis <universis@wp.pl>
Date: Fri, 16 Dec 2022 08:06:27 -0800 (PST)
Do inspekcji komputera użyłem programu Aida64Extreme. Pierwszy laptop  HP 250
G3 i Aida pokazała mi że max 8GB RAM może być. Kupiłem wiec kostkę 8GB, wyjąłem
4GB i wstawiłem 8GB. Tylko jeden bank pamięci w tym laptopie. Kostka pracuje i
laptop bez zarzutu. Gdy na stole pojawiła się "luźna" kostka  4GB to mój wzrok
zawiesił się na drugim z laptopów - Toshiba NB510 o której pdf opisowy mówi że
max pamięci to 2GB, jednak program Aida wskazuje że 4GB to jest ten max. W
związku z tym mam 2 pytania:

1. Pamięć która się zwolniła to PC3L - czyli 1,35 Volt, a w Toshibie pracuje
teraz pamięć o której Aida mówi że to jest 1,5 Volt 2GB - czy uszkodzi się z
tej "nadwyżki" ta 4GB kostka lub płyta główna ?

2. W jeszcze innym, już nie moim laptopie Asus X53SJ - opis mówi że max to 8GB
1,5Volt, a Aida że 16GB to max - jeśli kupić taką kostkę zgodną napięciowo to
czy pamięć będzie widziana w laptopie jako 16 GB ?