Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Toshiba HDWD240 (4TB) - co jakiś czas wydaje dźwięk

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Toshiba HDWD240 (4TB) - co jakiś czas wydaje dźwięk
From: "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl>
Date: Sun, 18 Dec 2022 00:28:10 +0100
Sat, 17 Dec 2022 21:25:01 +0100, w <639e259d$0$469$65785112@news.neostrada.pl>,
Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> napisał(-a):

> Mam dysk TOSHIBA 3,5 cala 4TB i on wydaje takie metaliczno-brzęczące
> dźwięki. JEst dosyć głośny. Ten typ tak ma.

Dobra, już wygooglałem.
To wina ustawień Advanced Power Managementu, który W10 wraz z którąś
aktualizacją uparcie ustawia wg własnego widzimisię ("wie lepiej").
I nawet jak wyłączysz to na dysku, to po kolejnym restarcie Win z powrotem
ustawi swoją wartość.

> A te 2 inne HDD to też marki TOSHIBA?

Jeden 3TB to Toshiba, a 0,5GB Seagate. One są cicho, ale Toshiba 3TB ma
wyłączony Adv. Power Management i Windows jakoś u niej tego nie zmienia.