Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Starsze daty pod Linuxem

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Starsze daty pod Linuxem
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Fri, 21 Oct 2022 13:35:17 +0200
Spotkało mnie zaskoczenie: właśnie robię backup plików z NAS Synology na podpięty do tegoż Synka po eSata dysk (Synek pokazuje ten zewnętrzny dysk jako satashare). I zonk jest taki, że przy wykorzystaniu funkcji File Station -> Copy to ten DSM przerobił mi wszystkie daty starsze niż 01.01.1980 a nowsze niż 31.12.1970 na 01.01.1980 Innymi słowy Synek potrafi nadać datę z lat siedemdziesiątych plikom na dyskach wewnętrznych (po dniu 31.12.1970), a dla dysku zewnętrznego (sformatowanego przeze mnie Synkiem jako exFAT) tą granicą jest 01.01.1980
Bałaganu mi narobiło.
Pytanie: to jakieś ograniczenie Linuxa (wersja Synology DSM), czy formatu exFAT, czy kieszeni Fantec?