Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Asus PRIME X370-PRO i 5-5600X

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Asus PRIME X370-PRO i 5-5600X
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 10 Oct 2022 00:51:46 GMT
On 2022-10-09, marrgol <marrgol@address.invalid> wrote:

> [...]
> OS-ach.  Mikrokod może być tu właśnie tą częścią wspólną, bo nie
> jest specyficzny dla systemu operacyjnego, tylko dla procesora.
> System może tylko uaktualniać lub nie kod zaszyty w procesorze
> lub załadowany do niego przez BIOS.  Nie wiem, czy Windows to robi
> czy nie (jeśli nie, to wygląda na to, że jest do tego narzędzie od
> VMware: https://flings.vmware.com/vmware-cpu-microcode-update-driver),
> ale jeśli nie, to procek pod Windows może pracować nawet ze starszą
> wersją mikrokodu, niż pod linuxem.  A sprawdzenie pod linuxem, czy

Próbowałem przeinstalować uzywając najnowszego iso ze stron nekrosoftu,
więc jak z tym mi się wywala przy instalacji to microcode czy nie
microcode, coś jest nadal mocno nie halo. To nie jest przecież jakies
niszowe cpu.

> najnowsza wersja pomaga, czy nie, jest banalnie proste -- wystarczy
> wrzucić pliki .bin stąd (jednak nie trzeba ściągać całego archiwum,
> jak napisałem wcześniej):
> https://git.kernel.org/pub/scm/linux/kernel/git/firmware/linux-firmware.git/plain/amd-ucode
> do katalogu /lib/firmware/amd-ucode i zrestartować system (być może
> jeszcze najpierw wygenerować nowy initrd/initramfs, bo nie wiem,
> w którym momencie Mint ładuje mikrokod).

Chyba mi coś nie idzie.

1. Sciagnałem wszystkie pliki bin z ww. linka i podmieniłem zawartość
/lib/firmware/amd-ucode

2. zrobiłem update-initramfs -u

3. zrobiłem też echo 1 > /sys/devices/system/cpu/microcode/reload

Zrestartowałem. Mam ciągle stary microkod.

Nie widzę nic podejrzanego w logach. Dmesg pokazuje niezmiennie microcode:
CPU0: patch_level=0x0a20120a itd. dla każdego z rdzeni.

--
Marcin