Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowy dysk

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowy dysk
From: 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl>
Date: Wed, 14 Sep 2022 20:29:43 +0100
On 14/09/2022 07:12 pm, RadoslawF wrote:

Kupilem nowy dysk HDD, IronWolf 12TB. Wstawilem do Windowsa, sformatowalem - wszystko dziala. Zaraz potem wstawilem do NASa (taki byl cel) i pomimo ze dyskl pusty, ciagle cos mieli a przynajmniej halasuje. Zrestartowalem NASa, zmienilem slot i dysk huczy jak helikopter). Pozamienialem dyski, znaczy powkladalem w inne sloty - nic nie pomoglo. Mam w NASie 4 sloty, 1 x SSD i 2 x HDD 6tb, jeden z nich to Iron Wolf, tez brzeczy ale tylko jak cos robi.
Ostatecznie wlozylem dysk z powrotem do Windowsa i w ogole go nie slychac.

Co moze byc nie tak?

System zapisu danych czyli SMR.

To jest dysk CMR.

Faktycznie.
Już wiem w jaki dysk będę celował.

Dysk musi rzęzić bo zapis trwa dłużej, w windowsie też to
zobaczysz ale widać później.

Polowe zapelnilem i cisza absolutna. Nawet przy jeszcze otwartej obudowie i podczas kopiowania, czasem cos tam pyknie.

Trzeba się przyzwyczaić bo dysku CMR o dużej pojemności nie widziałem,
lub był na tyle drogi że nie sprawdzałem rodzaju zapisu i o nim
nie wiem.

J.w. przynajmniej wg. opisu sprzedawcy na stronie. W sumie nie dziwne jesli sprzedaja to jako dysk przeznaczony do NASa

Cos mi sie zdaje ze moj NAS, Zyxel, jest niekompatybilny. ;)
Kiedy go kupowalem max dysk / volume to bylo chyba 4TB i z czasem to evoluowalo do 16TB. Poza tym ten nowy dysk ma nawet inny rozstaw srub (tych dolnych), cos sie widac w technologii zmienia.

On tam ma swoje oprogramowanie IronWolf Health Management (IHM),
aktywujące się w NASie, może to ono miesza.

Ten moj NAS to juz starawy Zyxel, z ktorgo wywalilem prawie cale oprogramowanie. Zostal server Twonky ale on skanuje tylko te katalogi z mediami ktore mu wskazalem a nie pusta przestrzen. Normalnie trzymam na tym dane i backup, nic poza tym. Moze jest juz po prostu stary, kiedy go kupowalem max. dysk / volume bylo 4 TB teraz jest 16 TB ale juz nawet liste kompatybilnych dyskow przestali aktualizowac.

Pozdrawiam
--
https://badzi0r.wordpress.com/