Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Brak odpowiedniego natężenia prądu w zewnętrznym HDD na USB

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Brak odpowiedniego natężenia prądu w zewnętrznym HDD na USB 2.0 (?), a trwałość dysku twardego
From: Szwambuł Trantiputl <trantiputl@duck.com>
Date: Tue, 13 Sep 2022 18:26:19 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 13 Sep 2022 17:35:13 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <tfq7vh$crg$1$klakier@news.chmurka.net>
 od klakier <klakier@example.net>  :
>Kupiłem obudowę dysku 2,5" Natec NKZ-0941. Włożyłem tam dysk 1TB, na
>którym jest napisane, że potrzebuje 0,55A.
>
>Dopiero po ok. 30-40 sekundach od momentu podłączenia dysk zostaje
>rozpoznany w dekoderze (USB 2.0). W komputerze (również USB 2.0) dysk
>rozpoznaje znacznie szybciej, ale dostęp do niego mam dopiero może po
>20-30 sekundach.
>
>Czy te opóźnienie może być spowodowane tym, że dysk nie otrzymuje
>odpowiedniego natężenia prądu na starcie?
>
>Czy może to negatywnie wpłynąć na trwałość dysku twardego? Zainwestować
>w kabelek Y (w dekoderze mam 2 wejścia USB)?

Producent dysku powinien gdzieś umieścić dane dysku, powinien tam być
prąd startowy i czas rozpędzania.
Możesz też go osłuchać, jeśli ma kłopoty ze startem, to usłyszysz
to(wymaga pewnego "obycia" z osłuchiwaniem dysku).
Szwambuł Trantiputl.
--
Pójdziesz Pleśniowy
Legniesz Ciekliwy