Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Długość kabla sieciowego

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Długość kabla sieciowego
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 26 Sep 2022 20:10:11 +0200
Dnia Mon, 26 Sep 2022 12:42:15 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> Każda linia transmisyjna ma straty. Ale ich wpływ na jakość transmisji
> zależy od tego czy transmitujemy dane cyfrowe czy analogowe. Przy
> analogowych jest z grubsza proporcjonalna zależność między jakością
> transmisji a tłumiennością linii, przy cyfrówce podczas wzrostu
> tłumienności jakość utrzymuje się na stałym poziomie i dopiero po
> przekroczeniu pewnej granicznej wartości tłumienności spada do zera.

Tu jeszcze dodam, że normy przewidują dla kat. 5e 115 metrów odległości
pomiędzy aktywnymi urządzeniami.
Aczkolwiek spotykałem karty "wynalazki", które:
grupa 1 - chodziły na ok. 140 metrów prawidłowo
grupa 2 - już przy ok 80 mrtrach zaczynały tracić pakiety

Żeby nie było niedomówień: instalacje prawidłowo poprowadzone, z zseparacją
kabli zasilających od sygnałowych, instalacje mierzone Fuke DSP-4100.

--
Pozdrawiam.

Adam