Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD Samsung Magician

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD Samsung Magician
From: Szwambuł Trantiputl <trantiputl@duck.com>
Date: Fri, 26 Aug 2022 19:27:30 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 26 Aug 2022 19:01:03 +0200
(GMT+02:00)
 doszła do mnie wiadomość  <teau8g$1ojn$1@gioia.aioe.org>
 od Eneuel <eneuel@gmail.com>  :
>Szwambuł Trantiputl
>
>: Jak ktoś zostawił taki dysk w szufladzie na
>: miesiąc-dwa, to dane z tego czytało się
>: z szybkością antycznego hdd-ka
>
>Myślałem, że każdy SSD zachowuje się podobnie pod tym względem...
> Dużego doświadczenia nie mam.
>
>Z mego Evo (970 bodajże) straciłem plik, choć ów plik nie leżał
> bezczynnie... Trzymam kopie SSD na talerzach...

To jest skomplikowana sprawa, bo dryft napięciowy musi być korygowany
przez przetworniki a/c(w wypadku kości MLS/TLC/QLC), o tym właśnie
Samsung sobie zapomniał, zapomniał też o tym, że wielokrotny odczyt
danych z bloku flash(kilkanaście-kilkadziesiąt tysięcy razy) wymaga
reallokowania tego bloku w nowe miejsce, tak, odczyty jak i zapisy
degradują bloki flash, odczyty jakieś 100 razy mniej niż zapisy, ale
takie zjawisko występuje.
Zwykły user nie zdaje sobie sprawy z tego, co dzieje się pod maską
dysku, read disturb, write disturb i sporo innych błędów.
https://www.embedded.com/flash-101-errors-in-nand-flash/
Szwambuł Trantiputl.
--
Pójdziesz Pleśniowy