Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Acerze Athlonem jest u mnie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Acerze Athlonem jest u mnie
From: Eneuel Leszek Ciszewski <Zapraszam@do.czytania.fontem.Lucida.Console>
Date: Thu, 11 Aug 2022 23:09:18 +0200
W dniu 11 sie 2022 o 22:03, _Master_ pisze:

Doradź co zrobić aby programy za 10 tysi rocznie pracowały szybciej niż ich starsze wersje.

Doradzę Ci od serca, ale nie wiem, czy nie będę z tego powodu
ciągany po sądach za rabunek autorskich praw... W razie czego
na pewno mi pomożesz -- wyglądasz na prawnika!!!

W Wieńcu, podczas obowiązkowej pogadanki prelegentka pytała
nas jakoś tak:

 - Co powinno leżeć na talerzu?

Podejrzewam -- bo ze mnie podejrzliwy typ, że miała na myśli
porcelanowy talerz, nie aluminiowy... A jej wersja chyba
tutaj także pasuje...

Kuracjusze próbowali: warzywa, owoce, pożywienie...
Ale poprawna odpowiedź brzmiała jakoś tak:

 - Rozum. :)

> Dokładanie Ramu ani ani dysków M2 nie daje efektów.

Powaga?... Moje rady sprzed 25 lat nie pomagają?... Potrzebne
są nowe rady, dostosowane do dzisiejszych okoliczności?... ;)

-=-

PhotoShop śmiga jak szalony!!! Adobe dba o niekopiowanie pirackich
wersji biblijnie -- nie podnosi z ziemi zgubionego snopka...

Nie narzekam na powolne pracowanie programów...

Nie prowadzę też intymnego doradztwa ludziom bez powodu obrażającym
mnie, lub kogokolwiek... (przecinek postawiony rozmyślnie)

-=-

Za 999 pln kupiłem komputer, na którym interesujące mnie programy
nie pracują wolniej ode mnie -- może po prostu zestarzałem się,
przez co nie nadążam za nowoczesnością...

-=-

Dodawanie RAMu radziłem przed wielu laty.
Zamiana HDD na szybsze czasami ma sens -- ale niekoniecznie zawsze...

Gdzie siejesz -- tam zbierasz? I to zbierasz, co zasiane?...

Dziesiątki lat inwestowano w M$, tłumiąc rozsądek -- dziś
trzeba zbierać efekty. :) Głupotą nazywano rozsądek
i pracowitość oraz pomysłowość... Liczyła się tylko
przebojowość i (co tu dużo gadać!) chamstwo/nieokrzesanie...

-=-

Mam w tym komputerze dysk NVMe -- leży na razie odłogiem. :)
(tylko do startu jest teraz konieczny, ale wcześniej i start
odbywał się z HDD -- może znów tak uczynię)

Po pierwszym zainstalowaniu na nim W11 miał 125 GB zapisu. Teraz ma
131 GB. Komputer nie laguje, z Jutuby odtwarza bez trudu 4K (ale mu
ekranu 4K brakuje; jest tylko FHD -- bardzo ładny jak na laptopowy)
i dobrze radzi sobie z przeróżnymi programami mnie interesującymi,
choć CPU często podchodzi pod pełne 100%...

Przeciętne obciążenie CPU jest dziesięciokrotnie większe niż
obciążenie HDD -- jedynego tu HDD. HDD pracuje na 100% przy:
defragmentowaniu; wściekłym ;) kopiowaniu świadomie zleconym
przeze mnie; kompresowaniu czy dekompresowaniu... Nieustanne
aktualizacje na razie nie są groźne a zamierzam polepszyć ów
efekt...

Poprzedni NVMe (WD) w sumie zaliczył u mnie chyba 261 GB pomimo
masy prób -- zarówno W11 jest dla mnie nowością, jak i UEFI nie
eksploatowałem zbyt ;) mocno, choć na każdym dysku miałem wiele
systemowych partycji -- by żyć w spokoju...

-=-

Potrafię przy sporym szczęściu zaksięgować w ciągu jednej
minuty co najmniej trzy faktury... Przed laty -- w trzy
minuty mogłem zaksięgować jedną, ale także przy sporym
szczęściu... Moje programy nie pracują coraz wolniej...

U mnie HDD nie są wąskim gardłem; SSD nie są niszczone masą
niepotrzebnych zapisów; WiFi nie szwankuje w mieszkaniach
a poza mieszkaniami -- koliduje z Pszczołami i innymi nadajnikami,
czy raczej mikrofalówkami... :) Od samego początku zamierzałem za
jakiś czas (za parę lat) przejść na 5 GHz -- minęło ponad 10 lat
tego taniego połączenia, którego pracę zakłócały takowe ;)
wydarzenia i przeszkody:

 - mikrofalówki
 - oszlifowanie kątową szlifierką przewodu podczas ocieplania bloku
 - ocieplanie bloku
 - remont balkonów
 - zaniki (tu niemal nigdy nie następujące,
   ale *niemal*) elektrycznego zasilania...

-=-

Pracującym na mnie programom mówię, ;) ażeby nie obijały się,
lecz pracowały wydajnie... Ot -- cały sekret... Mówię łagodnie,
nie biję od razu programu po mordzie, jestem cierpliwy, wyrozumiały...
[ale... każdE wie -- program to nie kobieta...]

Może zagadaj i Ty do programów pracujących na Ciebie?...
[może poprosić tłumacza, gdy pracujące na niego programy
nie rozumieją go -- a on nie rozumie tych programów...]

--