Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HDD -- błąd

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HDD -- błąd
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sat, 2 Jul 2022 13:42:45 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" 62bc6b43$0$496$65785112@news.neostrada.pl

   (wszystkich musiało być więcej -- ale zżarł je DriveCleanup, co
   spostrzegłem za późno podczas czyszczenia WXP_B; sprawdzę pod WXP_C?
   pod WXP_C jest 1234 (daję snap) i najstarszy ma 160 miesięcy, co też
     http://eneuel.w.duna.pl/error/1234.png <-- snap
   dziwi -- 13 lat i 5 miesięcy; laptop mam od połowy sierpnia 2008 roku;
   pod WXP_D mam 1235)

Mogłem wcześniej użyć podobnych clinerów -- z podobnym (czyli żadnym) skutkiem.
Jakby z szamba usunąć naparstek szlamu. :) To, co mam na dysku (programy podobne
do tego clinera) wskazuje na możliwość wcześniejszego czyszczenia... Z czegoś
biorą się te miesiące -- 161, choć niemal na pewno nie reinstalowałem WXP na
tym komputerze po sierpniu 2008 roku.

Zainstalowałem jakiś WXP Profesjonal, później WXP Home -- bo ów Home obsługiwał
AHCI
a Pro -- nie obsługiwał AHCI. Kupiłem ten laptop z instalką wzbogaconą o
obsługę AHCI.
Kopie obu czystych (tuż po zainstalowaniu, przed wrzuceniem innych programów,
ale już
po lekkich modyfikacjach) partycji zapisałem na DVD -- nie miałem potrzeby
reinstalowania...

Też powywalać?... Co to da w tej akurat sytuacji?

- nowa partycja
- nowy dysk

I nic nie dało.

Teraz moja metoda -- wywalę partycję, założę krótszą o kilka czy kilkadziesiąt
MB
i dopełnię powstałą pustkę kolejną partycją, którą ukryję i której nie będę
montował...

Może nawet nie być sformatowana -- wystarczy, że jest ostatnia na dysku.
Zamontowanie takiej partycji (choćby niesformatowanej) daje niepojęte chwyty
pod WXP...

Jest to dysk w kieszeni/adapterze -- w miejscu napędu CDVD PATA, ale podobne
problemy miałem od WXP także wówczas, gdy dysk był montowany normalnie.

Druciarstwo? -- szkoda czasu na dociekania...

-=-

Nie pomogą też przy literowaniu przy pierwszym uruchomieniu WXP.

Może pomogą przy nieumiejętnym odpaleniu po raz pierwszy, gdy pod 'Dokumenty'
mamy nie
  C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenty
lecz coś innego... Ale wówczas łatwiej po prostu przeprowadzić czystkę w
rejestrze
jednym pociągnięciem w MountedDevice czy jakoś ;) tak. Wiem, że niektórzy mieli
taki problem, mając kilka WXP na komputerze. Ten problem można/należy obejść
tymczasowym skasowaniem (później oczywiście trzeba odkasować) lub ukryciem
niepotrzebnych/innych partycji z WXP lub umiejętnym rozkładem systemowych
partycji na dysku. Takie problemy symulowałem, by wiedzieć, o co chodzi,
ale nie mam (i nie miewałem -- poza testami  i przypadkowymi błędami)
takowych...

Jeśli raz WXP uruchomi się poprawie -- później nie będzie sprawiał problemów
literaturowych, o ile nie namieszamy z systemowymi partycjami, a namieszać
łatwo, bo to system niezbyt odporny na niestandardowe zachowanie...
(choćby zła kolejność wpisów w tablicy partycji -- powstała
w wyniku kasowania i ponownego tworzenia partycji Primary)

Można mieć dowolnie dużo (oby zmieściły ;) się na dysku) systemowych partycji
WXP na komputerze i bootować z dowolnej partycji -- niekoniecznie z Primary.

Z wieloma WXP miałem sporo (trudno policzyć) komputerów wirtualnych i trzy
rzeczywiste.

Niestety WXP słabo radzi sobie z rozpoznawaniem ;) partycji z WXP.
Vista itd. mają BCD, które jest o niebo lepsze od Boot.ini itp...

Wiele W10 na jednym komputerze to tylko kwestia czasu na kopiowanie;
wiele WXP to problem literowania... Najlepiej pod WXP tak poukładać
partycje, by WXP naturalnie nadał nam takie literki, jakie chcemy
mieć, ale niekoniecznie dobra droga...

Twoje programu tu akurat na nic -- ale ogólnie są pożyteczne. :)
+ Twoje programy tu akurat na nic -- ale ogólnie są pożyteczne. :)
(powyższe zdanie kieruję do <ansajawruk@polbox.com>)

-=-

WXP to zamierzchła przeszłość. :)

Miałem na blaszaku naraz różne: WME, W95, W98 i WXP.
(przykładowo skaner HP jakiś czas nie pracował pod WXP, bo brakowało sterownika
a inne programy tak sobie pracowały pod WinDOSami, więc miałem do dyspozycji
różne Win) Rzecz jasna Pulpit itp. były wspólne dla każdego z tych systemów.
(teraz 64W10 nie ma wspólnego pulpitu z WXP, choć niby mógłby mieć)

Można zbootować PeCeta z dysku, na którym nie ma aktywnych partycji...
Można nie mieć Primary na dysku, z którego uruchomimy Win, także
WinDOSa... (należy stosownie poukrywać partycje) Ale to zabawa
podobna do TeXowania -- gdzie nie można wprost zażyczyć sobie
bezwzględnego rozkładu, lecz trzeba opierać się o względności...

-=-

Temat kończę -- droga przez mękę! Można zlecić kilkukrotne skopiowanie W10
i iść spać, by rano mieć zamierzony efekt. Z WXP jest znacznie gorzej, gdy
mamy do dyspozycji wiele partycji...

Teraz problem wziął się z niefortunnego rozkładu partycji i został ominięty
założeniem krótkiej partycji (~15.6MB) jako ostatniej na dysku, która nie
jest montowana -- jest stale ukryta. (wszystkie inne na obu dyskach są odkryte)

-=-

Raz jeszcze:
Zamontowanie tej partycji (pustej, niesformatowanej)
da natychmiastowe chwyty różnymi programami.

-=-

Problem szybkości (spór z Irokezem w innym wątku) może mieć źródło
w połączeniu
- dysków 4K
- kompresją NTFS.

Na końcu zapisanego dysku nie uzyskam 100 MB/s, ale na końcu pustego
uzyskuję 70 MB/s ciągłego zapisu pliku kilkugigabajtowego -- gdy:
- pozbędę się kompresji i na źródłowym dysku, i na docelowym
- i włączę buforowanie zapisu na docelowym.

Kopiowanie pliku
- skompresowanego na skompresowany (teoretycznie bez dekompresji)
    jest znacznie wolniejsze niż
- nieskompresowanego na nieskompresowany.

Oczywiście wszystkie partycje są poprzesuwane/wyrównane czy jakkolwiek
to nazwiemy. Czy są wyrównane stosownie -- tego nie wiem. Ponoć ;) tak.
Być może trzeba inaczej wyrównać.

Do tej pory na F-S nie miałem dysków 4K a kompresja NTFS nie zmniejszała
szybkości ani zapisu, ani czytania.

Kopiowanie na początku pustego dysku daje rzekomo około 150 MB/s
ciągłego zapisu pliku kilkugigabajtowego.

Na końcu dysk jest wolniejszy niż na początku a pełny dysk
może nie mieć ciągłego miejsca pustego.

--
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,: o ;     eneuel@@gmail.com     '.f_'