Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Funkcja TRIM dla dysków SSD, a win XP

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Funkcja TRIM dla dysków SSD, a win XP
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Tue, 28 Jun 2022 19:02:43 +0200

"Olaf Frikiov Skiorvensen" tmibrfhvaps3etmkkmk6ec62q2j4fk4nqk@4ax.com

dysk potrafiłem wypiąć na żywca jeśli system nie potrafił go odmontować,

W10 potrafi odmontować chyba w każdej chwili! -- za to go lubię!

Czasem nie potrafi(u mnie), lecz jest obejście - chkdsk /f i po tej operacji
już potrafi,

Do tej pory ani razu nie miałem problemu z odmontowaniem pod
W10, ale może właśnie dlatego, że nie mam logicznych błędów,
o które wg mnie trudniej pod W10 niż pod WXP -- czasami
sprawdzam po padzie F-S, ale błędów ponoć nie ma...

F-S teraz leży na pojemnikach z zamrożonym żelem, co chroni dość
skutecznie przed awarią :) nawet podczas kompresowania NTFS. :)
Nadto pod WXP niewiele mu grozi, bo CPU nie szaleje pod korkiem
a dyski nie pobierają aż tak wiele jak CPU sprzed kilkunastu lat...

Pod 64W10 odmontowuję często; 32W10 nie używam od dawna.

Rzecz jasna nie piszę o odmontowywaniu partycji systemowej czy zawierającej
SWAP.

Na marginesie, W10 na moim laptopie(E4300) jest wolniejszy
i zajmuje więcej RAM niż W7, więc(W10) chyba wyleci lada moment.

Czego chcesz?! -- Postęp! Coraz więcej RAM, coraz więcej herców, coraz szybciej
;) i lepiej... ;)

Na F-S 64W10 pracuje bez lagowania, ale bez szaleństw; WXP na tymże F-S
szaleje!!! Postęp!!!

Coraz więcej: dymu, pyłu, smrodu, hałasu... Tak kiedyś widziano cywilizacyjny
postęp!
Kominy, hałasujące maszyny, energożerne silniki!!!

-=-

Za sto ;) lat ktoś wpadnie na pomysł odchudzania komputerów... Ekologia,
zieloność... ;)

--
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

  • Re: [PECET] Funkcja TRIM dla dysków SSD, a win XP, Eneuel Leszek Ciszewski <=