Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] problem z portami usb

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] problem z portami usb
From: ansajawruk@polbox.com
Date: Fri, 10 Jun 2022 13:09:07 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 10 Jun 2022 09:57:19 GMT
 doszła do mnie wiadomość  <3AEoK.121358$j01.107782@fx03.ams1>
 od Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>  :

>Znalazłęm ten sam, ale czym dłużej goanalizuje tym mam większe
>wątpliwości czy to jest na pewno 10Gb. Za tani jest, a opis jest taki,
>że te 10Gb odnosi się do usb.

>Może inny pomysł, ale to już musi powiedzieć elektronik, czy miałoby
>sens zwykłą fizyczną przejściówką usb->RJ45? Tam w tym usb 3 to są dwie
>pary skrętki do tych dużych prędkości, czyli tyle ile potrzeba aby i
>sieć poszła, więc może nawet bez ww. adaptera? Ale włąśnie nie wiem czy
>jakieś pojemności itp. nie są różne.

Kontynuując <qcn4ahhvg7t287dq2se7pj6ob1srtgma61@4ax.com>

Mamy takie coś za 139 dolarów:
https://www.passmark.com/products/usb3loopback/price.php

Łączymy to z komputerem za pomocą kabla "wzorcowego", robimy pomiary,
następnie łączymy to za pomocą kabla badanego, robimy pomiary, po
kilku cyklach takich pomiarów można wyniki uśrednić i porównać.
Wydolność prądową można oszacować zasilaczem warsztatowym(lub dobrą
ładowarką), miernikiem USB i przełączalnym rezystorem, dodatkowo można
badać kamerą na podczerwień(czy jakimś termometrem) kiedy kabel
zaczyna się nagrzewać, ale i bez tego się obejdzie.

Tak na marginesie, lepszej jakości urządzenia pomiarowe potrafią
kosztować sporo, przykładem może być tester, do którego linka
podałem(17850.00 € incl. 19% VAT), jednak typowemu zjadaczowi kabli
USB precyzyjne pomiary nie są potrzebne.

Szwambuł Trantiputl
--
Pójdziesz Pleśniowy
Legniesz Ciekliwy