Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czy morele.net robi mnie w balona?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czy morele.net robi mnie w balona?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 17 May 2022 23:48:15 GMT
On 2022-05-17, Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> wrote:
> Nigdy nie miałem przyjemności kupować nic w tym przybytku, ale szukam
> szlifierki stołowej i akurat mnie interesująca wyskoczyła w tym sklepie
> w sekcji "outlet" w cenie -26%. Dwie stówy piechotą nie chodzą, ale opis
> do produktu podali taki "Sprzęt nowy nie używany, zwrot od klienta.
> Sprzedaży podlega tylko to co widać na zdjęciu.".
>
> No i na zdjęciu otwarte pudło, a w nim urządzenie i kilka broszur obok.
> I teraz pytanie. Jeżeli sprzęt "nie używany", zwrot od klienta (w
> domyśle taki który się rozmyślił w ciągu 14 dni?), to skąd nagle
> [...]

Nie dopatrywałbym się podstępu. 27% w dół to MZ w sam raz jak na ryzyko
kupna towaru, który nie będzie oryginalnie zapakowany, może czymś tam
być uświniony (tłuste paluchy), nie mieć różnych zabezpieczających
folii. To tak ogólnie i niekoniecznie do szlifierki, ale pewnie nie mają
osobnych upustów na różne rodzaje towarów. Spójrz na to w ten sposób,
jakby ta szlifierka była naprawdę w stanie nieróżniącym się od nowej
(czego nie wiesz) to przy 5-10% upuscie nawet byś na nią nie spojrzał,
nie? No i leżałoby im to na magazynie, zajmowało miejsce i powodowało
różne logistyczno-handlowe perturbacje.

Jedyne co, to weź pod uwagę, że nieużywany niekoniecznie oznacza tu
niewypróbowany. Bo w ramach tych 14 dni nadal masz prawo tak tego użyć,
żeby móc się zapoznać się z głownymi cechami towaru.

Za 27% w dół szlifierkę bym może tak kupił, coś bardziej
wyszukanego (np. aparat), niekoniecznie.

--
Marcin