Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] karty typu endurance

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] karty typu endurance
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 05 Apr 2022 23:48:23 GMT
On 2022-03-27, ansajawruk@polbox.com <ansajawruk@polbox.com> wrote:
> Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 24 Mar 2022 23:29:11 GMT
>  doszła do mnie wiadomość  <b97%J.1522$sb1.1069@fx11.ams1>
>  od Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>  :
>
> Pewnie tak, ale chwilowo się tym nie interesowałem(moje maliny staram
> się uwolnić od kart, sttosując tanie dyski SSD), więc mogę tylko
> gdybać.

Po usb?

> Producenci mogą stosować chipy ze starszej technologii(20-50nm),
> specjalne kontrolery i oprogramowanie układowe odporne na błędy,
> lepszą korekcję ECC, zamiast pSLC typowe konstrukcje SLC, dodatkowe
> buforowanie zasilania kondensatorami, więcej buforów RAM, mogą też
> robić selekcję typowych chipów i kontrolerów ze zwykłej linii
> produkcyjnej.

Jakby mieli taką selekcję robić? Jeśli starsza technologia, to ciekawe,
czy nie jest to zwykły chwyt marketingowy. Ale czy ta starsza pozwoli na
osiąganie współczesnych pojemności w zbliżonej cenie?

> Ciekawe byłoby poznać co stosują na stacji ISS i jak to się sprawuje,
> mają laptopy i aparaty fotograficzne na stanie.

Nie stosują, zapominają zabrać z domu :)
https://www.sciencealert.com/nasa-spacewalk-iss-forgot-gopro-sd-card-livestream

Ale choć kamera wynika, że GoPro. Tyle, że z kontektu wynika była to
prywatna kamera.

--
Marcin