Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Format karty SD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Format karty SD
From: ansajawruk@polbox.com
Date: Mon, 07 Mar 2022 12:47:06 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 7 Mar 2022 12:10:30 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <t04p77$ocj$1@gioia.aioe.org>
 od trybun <MaLeChSo@jachu.cb>  :

> [...]
>zwykłym chciejstwie..  Zapłaciłem więcej to mam więcej i muszę mieć
>więcej. Pisałem o swojej karcie która mi padła po zaledwie paru latach
>użytkowania. Mam jeszcze jedno auto z innym rejestratorem, w nim karta
>była włożona jakieś 10lat temu. Karta również najtańsza z możliwych
>jakie w tym czasie były dostępne, używana na poziomie tej zepsutej
>powiększonym o okres używania, ma się swietnike... i jakie miałbym z
>tego wyciągać inne wnioski niż te które dla niegadżeciarza nasuwają się
>same "jak nie widać różnic to po co przepłacać"?

Wniosek jest taki, że ta 10-cio letnia karta może być na chipach MLC,
a nie TLC(10 lat temu TLC były nowością):

MLC - 2500 cykli P/E
TLC - 500-1000 cykli P/E

Czyli ta starsza karta wytrzyma dwa do pięciu razy więcej danych.

>No właśnie, tu jest pies pogrzebany - nie wiesz co jest w Kujawskim,
>jednak to jego kupujesz przepłacając. Dodam jeszcze że nie tylko Ty nie
>wiesz, otóż w Kujawskim nie ma nic czego by nie było w innych olejach.

Ten olej pasujen jak pięść do dupy, karty ENDURANCE mają inne pamięci
flash, na przykład takie z dodanym buforem pSLC albo bazują na chipach
MLC, karty robione na chipach pSLC i MLC są drogie, chipy na których
są zrobione mają mniejszą pojemność/milimetr kwadratowy, chip 32 GiB
TLC w trybie pSLC ma tylko 10,6 GiB, chip 32GiB MLC w trybie pSLC ma
16GiB, więc potrzeba takie dwa lub trzy do zrobienia karty MLC/pSLC,
wobec czego karta będzie droga(2/3 chipy zamiast jednego), ale 30x
wytrzymalsza na wypełnianie danymi.

>Oczywiście że nie zawsze naiwność, jest sporo ludzi których zwyczajnie
>rajcuje kupowanie droższych towarów. Po prostu się w ten sposób
>świadomie dowartościowują.

No nie zawsze, zresztą ja już kończę, bo to dalej nie ma sensu.

--
Szwambuł Trantiputl
Inter stercus/faeces et urinam nascimur