Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Karta graficzna na MB

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Karta graficzna na MB
From: trybun <MaLeChSo@jachu.cb>
Date: Thu, 17 Feb 2022 12:36:53 +0100
W dniu 17.02.2022 o 11:08, mordazy@somewherefaraway.com pisze:
Deep inside the Matrix, convinced that Mon, 14 Feb 2022 15:37:54 +0100
is the real date, trybun <MaLeChSo@jachu.cb> has written something
quite wise. But (s)he wasn`t the one.

[ciach]
Znaczy to tylko tyle że płyta obsługuje grafikę zintegrowaną z
prockiem.  A że TEN procek nie ma zintegrowanej grafiki to do uzyskania
obrazu na monitorze trzeba dokupić kartę.
Czy tylko ja, czytając takie wątki, tęsknię za czasami kiedy Intel
miał w ofercie góra dwie-trzy linie procesorów różniących się
mocą/taktowaniem, ale poza tym identycznych w obrębie linii?

Włączyła mi się nostalgia za barbarzyńskimi czasami w okolicach roku
2000, kiedy królował socket 7 i do tej samej płyty można było wsadzić
procesory kilku producentów. Intel, AMD, Cyrix/IBM, Winchip... Był
ktoś jeszcze? Nie pamiętam...

Wypadłem z obiegu przez ostatnie lata. Czy w ogóle jeszcze istnieje
podobnie uniwersalna platforma? Albo chociaż jakaś nikła nadzieja na
taką?

Wygląda na to że resztkami dobrej woli goni AMD,. Ale i u nich żadnej filantropii. Wszystko na co ich stać to podstawki procków które są kompatybilne z kilkoma ostatnimi w serii procesorami.

Zdecydowanie - NIE, należy się spodziewać jeszcze większego dojenia klienta. Jeżeli jest nadzieja to tylko w tym że Chiny zaczną być konkurencyjne na tym rynku.