Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Dysk do NAS'a bez RAID- SMR?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Dysk do NAS'a bez RAID- SMR?
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Sun, 23 Jan 2022 10:50:41 +0100
Witam

Pada mi drugi dysk WD Red 6TB WD60EFRX po 4 latach pracy (pierwszy po 2 zaraz po gwarancji, ale cóż ja głupi myślałem, że jak 14 z 14 dysków WD Black padło to RED nie skona także w 4 lata?). Wcześniejszy wymieniłem na HGST Helium 8TB z obudowy WD Elements, ale teraz mam informację że pakują tam już badziewne własne SMR'ry zamiast Hitachi i skończyło się rumakowanie.

A więc dyski nie pracują w RAID, jest to domowy serwer multimediów, gdzie na tym 8TB jest pełno filmów, a na drugim który kona backupy zdjęć i dokumentów (1 z 3 miejsc gdzie są dane) i sumarycznie mam tam poniżej 1TB danych.
Jak wstawię taki SMR Toshiby czy Seagate 4-5TB odczuję to jakoś?
Nie chcę płacić ponad 1000 zeta za Helowe HGST 10TB gdzie zajmę 1/10 powierzchni.

O ile rozumiem problem SMR jest tylko przy RAID, odbudowa takich 8TB SMR zajmuje miesiąc zamiast kilkunastu godzin.

Pozdrawiam

PS. te na aledrogo "nowe" Seagate Enterprice Capacity za niewielkie pieniądze to dobrze rozumiem że to wyczyszczony smart ze starych dysków?

--
Irokez