Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] gry-online.pl: UltraRAM to przełom - pojemność SSD i szybko

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] gry-online.pl: UltraRAM to przełom - pojemność SSD i szybkość RAM w jednym
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Sun, 16 Jan 2022 12:18:02 -0800 (PST)
niedziela, 16 stycznia 2022 o 06:48:30 UTC-6 Zbych napisał(a):
> Jak na RAM to mają na razie zbyt małą trwałość, ale na pewno duuużo
> lepszą niż pamięci flash stosowane w SSD.

To mi troche przypomina czasy kiedy komputery mialy rozne rodzaje pamieci i
programista musial wiedziec jak korzystac.

W tym przypadku mamy do czynienia z sytuacja taka jak w systemach z ROM-ami czy
E(E)PROM-ami.
Po prostu, zamiast uzywac pamieci ram na kontent w grze ciagniemy go z tego
URAM-u i tak dlugo jak nie trzeba go zmieniac to po prostu jest odczytywany.
To oszczedza zwykly RAM a nie degraduje URAM.

To nie musi byc jakos szczegolnie skomplikowanie ogarniete w oprogramowaniu ale
musi byc nieco omonitorowane zeby ble pisarz nie zrobil programu ktory zuzyje
URAM szybciej niz trzeba.

Milion zapisow mozna dzis zrobic w kilka minut na zwyklym systemie. Wiec w
sumie tyle i az tyle. Nowa pamiec, nowy rodzaj uzycia i nieco ograniczen.