Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Pamięć RAM

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Pamięć RAM
From: ansajawruk@polbox.com
Date: Thu, 02 Dec 2021 15:44:39 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 2 Dec 2021 15:22:36 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <soakrc$1of0$2@gioia.aioe.org>
 od trybun <MaLeChSo@jachu.cb>  :

>Głównie chodzi o gry.  Ale jaka kompilacje masz na myśli pisząc o tych
>uzyskach, dołożenie takiej samej kości czy wymiana obecnej na wydajniejszą?

Tryb Dual to w uproszczeniu 128 bitów w kierunku CPU, w single tylko
64(połowa).
Lepiej mieć dwie w trybie Dual niż jedną w single.
W trybie Dual osiągniesz zysk 20-30% w grach.
Dokup identyczną jak masz, tak będzie taniej, bo dokupienie szybszej
pary może być drogie.

Ilość FPS(klatek na sekundę), Wiedźmin, po lewej single, po prawej
dual:
https://www.youtube.com/watch?v=9leFGmMUMEk

>Na razie kupowanie pary wydajniejszych kości nie wchodzi w rachubę.
>
>Tego XMP nie widzę w BIOSie.

Może ta twoja pamięć nie ma XMP, więc może się okazać, że
korzystniejsze jest jednak kupno nowej, szybszej pary z XMP, zysk z
trybu Dual zsumuje się z zyskiem z XMP(ustawiając profil XMP ustawiasz
najlepsze parametry, jakie przewidział producent pamięci).
Płyta nie musi obsługiwać trybu XMP, choć w zasadzie wszystkie w miarę
nowe powinny obsługiwać(sprawdź w manualu).
--
Szwambuł Trantiputl.
Inter stercus/faeces et urinam nascimur