Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kupię dysk HDD WD2500JB-00GVC0

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kupię dysk HDD WD2500JB-00GVC0
From: Krzysztof Gajdemski <songo-u@debian.org.pl>
Date: 22 Dec 2021 23:45:24 GMT
Jest Wed, 22 Dec 2021 23:27:58 +0100, Pawel pisze:
> Wiadomo, ze gdyby to tylko chodzilo o SMARTa, to jest to troche za duzo
> zabawy, ale od dawna zbieram sie do zainstalowania jakiegos toola do
> monitorownia serwerka i ewentualnie laptopa. Chodzi mi glownie o temp,
> wolne miejsce HDD/RAM i sieć i sie zastanawiam nad tym zabbixem. Kiedys
> uzywalem jakiegos prostego toola do monitorowania sieci i wrazenia sa
> raczej kiepskie.
> Orientujesz sie, czy instalacja takiego rozbudowanego toola nie za
> bardzo by obciazala system z i7 na pokladzie? Jak sobie radzi z

Wszystko zależy od tego ile parametrów chcesz monitorować, jak długo
trzymać historię etc. Zabbix potrzebuje bazy SQL, w której to wszystko
jest trzymane, serwera WWW z PHP… Przy skromnej ilości zbieranych danych
i małej historii da radę. Tylko się okaże, że monitoruje głównie sam
siebie.

> podpinaniem dyskow na USB w trakcie pracy
> i monitorowaniem lapka, ktory
> nie nie stale wlaczony, albo nie jest stale podlaczony do tej samej
> sieci(brak polaczenia z zabbixem).

Teoretycznie wszystko da się zrobić, ale to naprawdę nie jest narzędzie
do monitorowania desktopów i to jeszcze w offline. Absolutny overkill
i nie do tego został stworzony. Masz ochotę na dropsa, to uruchamiasz
fabrykę cukierków?

     k.

PS FuT -> pcol