Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Pamięć RAM

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Pamięć RAM
From: Eneuel <eneuel@gmail.com>
Date: Sat, 4 Dec 2021 06:45:37 +0100 (GMT+01:00)
ansajawruk@polbox.com Wrote in message:

> brak płyt akceptujących jedne i drugie

Więc jutuberzy kłamią? I specyfikacje kłamią?

> pobór prądu

Tego nie kwestionuję.

> sporo większy maksymalny transfer ciągły

Porównaj częstotliwości DDR i DDR4, po czym zestaw je z transferami.

> O ile pamiętam, to taki efekt był dobrze
> widoczny w początkowym okresie
> wprowadzania DDR3, zysk na transferze
> był problematyczny.

Co wykazywali testerzy na jutubie.
Wykazywali też różnice pomiędzy DC i SC...
Są jeszcze flexy... (u mnie jest flex)

-&-

Trzeba by zajrzeć do wyników testów, by dobrze porównać różnice
 pomiędzy DDRn i DDRn+1.

Aby było jasne -- nie mam na zbyciu DDR3 i nie twierdzę, że nie
 warto inwestować w DDR4 czy DDR5.

Jedynie zauważam, iż owe 2666MT/s (czymkolwiek jest) nie przesądza
 o szybkości RAM-reszta_świata i niekoniecznie podwyższenie tego
 czegoś da więcej klatek na sekundę w grach, bo są chociażby Cl i
 możliwości magistrali czy samego CPU...

Wiele osób zauważa, iż komputer czeka, choć na oko nie ma zatorów
 -- szybkie NVMe, szybkie CPU, szybkie GPU, szybkie łącza
 internetowe, a jednak czasami ;) na coś trzeba czekać... I tym
 czymś jest właśnie RAM oddany do dyspozycji CPU...

Uprzedzając -- dysk jest wolniejszy od RAMek, ale czas poświęcony
 RAMkom może być większy/dłuższy niż poświęcony dyskom z uwagi na
 ilość informacji...

--
Eneuel

----Android NewsGroup Reader----