Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] AccessPointy AC750+ z portem ETH 100Mbit - ktoś wyjaśni sen

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] AccessPointy AC750+ z portem ETH 100Mbit - ktoś wyjaśni sens?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 01 Dec 2021 23:20:06 GMT
On 2021-12-01, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

> Zauważyłem już elastyczność oglądając pewnego żywego mikrotika.
> Że jako WAN można ustawić dowolną "dziurkę", to chyba wiadomo każdemu, kto
> robił coś w mikrotikach.
> Łączy WAN może być więcej, np. jako backupwe lub do balansowania.
> Ciekawe (dla mnie) jest to, że dwa lub więcej WAN-ów) można spiąć w jeden
> wirtualny interfejs i przykładowo port 3389 wypuszczać przez ten wirtualny
> WAN.
> Ale to jest linux i tak, jak w linuksach, można zrobić wiele.

To jest też poniekąd problem tej samej klasy - najwięcej czarów można
jak zwykle uskutecznić z lini poleceń - jak się czyta mikrotikowe
fora to nikt nie odnosi się do webfig, a to już wymaga MZ dość sporego
otrzaskania, albo wybrania tej drogi od samego początku. Ja niestety
zawsze grzebałem webfigiem i odpowieniej masy krytycznej wiedzy nie
posiadłem.

> Wczoraj dla relaksu ;) na jakimś wynalazku Kimax U25EWF (zewnętrzna obudowa
> na dysk twardy z interfejsem WiFi) zainstalowałem gargoyle i przerobiłem to
> urządzenie na APClient :)
> Działa :)

Jak się da zainstalować i odpalić to dlaczego ma nie działać? Poza
przypadkami, gdzie coś nie obsługuje sprzętu.

Tak mi się przypomniały zabawy Linuxem na PS3, co miało dość ograniczony
sense ze względu na ograniczenia hypevisora (rsx). Ale teraz patrzę i
widzę, że ciągle coś ludzie kombinują, a w międzyczasie wiele batali
sądowych miało miejsce.

https://en.wikipedia.org/wiki/OtherOS

--
Marcin