Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] PCI-E 1x RAID1 poszukiwany hardware raid

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] PCI-E 1x RAID1 poszukiwany hardware raid
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 9 Nov 2021 12:15:04 +0100
Dnia Tue, 9 Nov 2021 10:30:06 +0000, pioruns napisał(a):

> Dyski sa normalne SATA i pracuja normalnie jako SATA w PC.

Pisałeś gdzieś obok, że ma rakietę.
To po kiego grzyba dała tam dyski SATA, które gadają z prędkością 500MB?
Byle Samsyngi na M.2 PCIe x4 mają wydajność kilka razy większą.
Dla mnie to trochę dziwne.

> Jaki jest throughput maksymalny PCI-E 1x w normalnym kompie? On ma tam
> PCI-E 3.0 zlacze:
>
> https://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express#History_and_revisions
>
> a wiec powinien miec 1 GB/s max throughput? Na dwa SATA dyski wystarczy?

Wystarczy, bo to RAID1 a nie RAID5 czy RAID6.

> Dzieki za info i post! Post pozostaje czysto teoretyczny, bo odwiodlem
> kolege od tego pomyslu, narazie ma dwa osobne, rozlaczone dyski SATA.
>
> Cos co swietnie dziala w Linux (przez mdadm czy btrfs), czyli prosty
> softwarowy stripe czy mirror, w Windows sie nie nadaje do niczego,
> porazka. A pamietam juz ten problem widzialem jak jeszcze uzywalem
> Windows z 10 lat temu, od tamtego czasu nic nie naprawili. mdadm czy
> btrfs sie synchronizuje po utracie zasilania kilka sekund, windows mieli
> caly dzien.

W Windowsach też działało softowo, była fajna biblioteka pod Win XP. Ale
jak zwykle, pewnie coś spartolili czy uprościli. Nie wiem, nie bawiłem się.

Lata temu kupiłem za grosze kontroler Areca, chyba model ARC 1220. Zwyłky,
cywilny, zdaje się nawet bez podtrzymania pamięci. Wiem, że do dziś bije na
głowę dyski SSD SATA, mimo podpiętych dysków mechanicznych.

--
Pozdrawiam.

Adam