Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] PCI-E 1x RAID1 poszukiwany hardware raid

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] PCI-E 1x RAID1 poszukiwany hardware raid
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 8 Nov 2021 23:44:15 +0100
On 08/11/2021 23:34, pioruns wrote:
NAS załatwia wszystkie problemy. Jest RAIDem, w razie awarii komputera nie psuje się, białoruscy hackerzy łatwo się nie dostaną, jak trzeba, to pornole są dostepne z telefonu.
A grales kiedys w gierki z zasobu sieciowego?

Ktoś potrzebuje RAID1 do GRANIA W GRY? A po ch... to komu?

"[...]RAID 1 consists of an exact copy (or mirror) of a set of data on two or more disks[...]".

Powiedzmy że dysk z grami pada nagle i złośliwie.

Odpalam steam i po godzine czy dwóch na gigabitowym łaczu mam moją bibliotekę znowu na dysku, który przed chwilą wypakowałem z blistra.

Nie rozumiem, po co komu trzymanie GIER na RAID1. I jeszcze w dodaku ich backupowanie (wspomniałeś o tym).

Jestes pewny ż nie chodzi o RAID0? A jesli nawet, to są obecnie jakieś gry wymagające 8 terabajtów w jednym katalogu?

Nic się nie zgadza.

a) nie potrzebujesz RAID. Ani jednego.
b) nie potrzebujesz backupów.
c) wsadź sobie oba w kompa i zainstaluj połowę gierek na jednym, a połowę na drugim. Finito. Popsuje się, to sobie skoczysz do sklepu po nowy. 0 strat.

Jestem w stanie pojąć, że ktoś jest na jakimś gównanym łaczu komorkowym z limitem danych. To wtedy koncepcja trzymania drugiego dysku w szafie z pościelą z kopiami katalogów steam sprawdzi się znakomicie.