Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Komputer z używanych części

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Komputer z używanych części
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Tue, 14 Sep 2021 10:22:41 -0700 (PDT)
środa, 19 maja 2021 o 15:42:55 UTC-5 Atlantis napisał(a):

> Jeszcze nie zdarzyło mię znaleźć w elektrośmiecich niczego tej klasy.
> Jak już widzę, to same sprzęty klawy C2D albo jakieś Atomy, nienadające
> się właściwie wcale do współczesnych zastosowań.

Tak to aktualna rzeczywistosc.

> No i jednak pandemia + nauka zdalna sporo zmieniły. Dodatkowy komputer
> zdolny obsłużyć Teamsa stał się nagle poszukiwanym produktem.

Niekoniecznie pandemia. Jeszcze przed nia rozwoj komputerow dosyc zwolnil.

> Ja też żyłem w przeświadczeniu, że mój obecny komputer warsztatowy
> (wcześniej mój główny komputer) z i7 trzeciej generacji jest już
> przestarzałym złomem, no bo przecież został kupiony w 2012 roku.

Przestarzalym? Troche. Zlomem? Nie.

> Tymczasem gdy zacząłem zaglądać w benchmarki okazało się, że niektóre
> współczesne budżetowe zestawy w stylu "prosty komputer do biura" albo
> "sprzęt dla dziecka do nauki" potrafią mieć niższą realną moc
> obliczeniową. Główną zaletą wynikającą z postępu w ich przypadku jest
> niższy pobór prądu czy nowsze wersje USB na płycie głównej.

Tak. Ale jest tu pewne ale.

ten i7 3gen byl mocny jak na swoje czasy i pewnie nieco kosztowal.
Dzis jego odpowiednikiem bedzie jakis i7 10/11gen
https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-3770-vs-Intel-Core-i7-11700K/1979vs4107

Tam jednak jest nieco mocy wiecej.
Procentowo moze nie az tyle ale single core jest na +80% a rdzeni 2x wiecej.
Do tego pamieci tez nieco szybsze i plyta tez cos tam z ficzerow doda.

Zalezy co robisz to jednak wymiana/upgrade poprawi wydajnosc.

Ale jesli myslales o tym co bylo w czasach pentium, ze co 3-4 lata komputer
stawal sie mulem a nowy byl rakieta to rzeczywiscie, nieco sie sytuacja
ustabilizowala.

Co jest i dobre i niedobre bo stare kompy sa nadal ok ale nowy jak trzeba kupic
to kosztuje swoje a nie daje duzo wiecej niz stary.

Tak czy siak, IMHO warto sobie kompa odnowic jak masz trzecia generacje, jesli
robisz cos na co trzeba czekac, gęste obliczeniowo to warto.