Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD długo nieużywany

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD długo nieużywany
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 08 Aug 2021 22:22:16 GMT
Witaj m4rkiz, 08 sie 2021 w news:sep0q2$560$1$m4rkiz@news.chmurka.net
napisałeś/aś:

> Co do zasady tak, chociaż zrobienie secure erease softem producenta
> czy parted magicem może podnieść wydajność na początku. Zwłaszcza
> jeżeli zrobisz format czy skasujesz zawartość zamiast usunąć
> partycję - kontroler nie będzie się zastanawiał co się tam dzieje i
> nie będzie chciał przepisywać danych żeby je utrzymać.

Zapamiętam. W takiej sytuacji zrobiłbym low level format i tak.

> Oczywiście zakładając że wstanie i będzie działał, bo w starszych
> dyskach czasami cuda się działy jak straciły FTL i czasem nadawały
> się tylko jako przycisk do papieru.

W następnym poscie piszesz o starych i nowych dyskach. Czy mogę to
zamienić na nowsze i starsze kontrolery? Znczy może być chyba dysk, który
ma już 3-4 lata z kontrolerem "nowszym" - takim który jest nadal w
użyciu. A może być jego równolatek ze starym (technologicznie)
kontrolerem - i ten potencjalnie będzie bardziej zagrożony. SandForce to
zdaje się przykład "starego" kontrolera.