Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 9 Jul 2021 18:24:09 +0200
Cześć.

Zagadnienie: potrzebuję postawić router obrabiający około 900Mbit internet. Docelowo OpenWRT.

Posiadam obecnie mały terminal z VIA Eden 900MHz. Procesor wyrabia, ale drugi ethernet jest na PCI i powoduje to obcięcie pasma przy około 500Mbit.

Innymi słowy mam wąskie gardło w postaci drugiego ethernetu.

Nie chcę gotowego routera z uwagi na to że nie tylko router na tej maszynie będzie pracować. To powinien być zwykły PC.

Pytanie: co obecnie na rynku znajdę z dwoma portami ethernet *realnie* wyciągającymi gigabit, z procesorem o jak najmniejszym poborem mocy, najlepiej pasywne i małym gabarycie?

Mam doświadczenia z Atomami (płyta + procesor) z dwoma ethernetami. Nie pamiętam modelu, jakiś Dxxxx. Atom nie wyrabia gigabita, nawet bez routingu, najzyczajniej w zwykłym TCP. Podejrzewam że karty sieciowe są sztucznie ograniczone albo głupio podpięte (może przez USB2.0 albo jakiś inny absurd).

Znajdzie się jakaś płyta z czymś współczesniejszym? Wielkiej mocy nie wymagam, jak będzie 2x szybsze od tego VIA Eden to będę zadowolony. ma być oszczędne, to ma banglać 24/h.