Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Pomoc zakup laptopa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Pomoc zakup laptopa
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 21 Jun 2021 00:51:24 +0200

"Smok Eustachy" 60cf739d$0$517$65785112@news.neostrada.pl

kup se złoma

Fujitsu-Siemensa qpiłem w sierpniu 2008 r. a eMachines -- jesienią
2010 r. Oba są sprawne, ale F-S nie ma akumulatora. Teraz F-S pracuje
pod kontrolą WXP, ale zwykle pracuje pod kontrolą (nieustannie :)
aktualizowanego) 64W10 -- raczej bezproblemowo...

BTW chyba dopinam swego -- sączenie pod 64W10 na C: jest niemal żadne. :)

M$ zarzuca dysk masami bzdur:
- pliki aktualizacyjne, nierzadko setki tysięcy kilkusetbajtowych
  pliczków, nierzadko w żaden sposób związanych z danym komputerem
- pliki dziennika, także zwykle maluteńkie
- jakieś inne śmieci (prefetchy, sysmainy, wasmedicy...)
zaś juzerzy (czyli także ja) jakoś wygaszają to siąpienie...

Kolejnym etapem będzie wywalenie fontów itp. na wspólną partycję?
Kursory można wywalić z powodzeniem -- ich ,,brak'' nie skutkuje
fatalnie. (brak ów pojawia się w razie padu tej wspólnej partycji
-- choćby spowodowanym uszkodzeniem dysku ze wspólną partycją)

Chyba szczytem było 9 aktualizacji 9 września ubr.
Tyle było zapisanych w HistErii -- nie tyle było prób...

-=-

Dlaczego ktoś sprzedaje stary komputer? Nie dlatego aby, żeby pozbyć
się problemów? ;) Wszystko ma swoją cenę -- za kilka dych ;) można
kupić jakiegoś staruszka...

Aby, żeby? -- ano 'aby' jest tutaj partykułą. ;)

-=-

Przyjmuję nową taktykę ;) aktualizacyjną -- aktualizuję, gdy komp nie
jest mi potrzebny, po czym aktualizowanie zawieszam na tydzień...

-=-

Nie lubię HP (z przyczyn osobistych) więc nie rozpa_truję zakupu HP...

-=-

           DYSKI I NAPĘD
   Dysk HDD                Brak
   Dysk SSD                Brak
   Dysk SSD M.2            Brak
   Dysk SSD M.2 PCIe       1 TB
   Napędy                  DVD-Super Multi DL

Nagrywarka jest wartościowa ;) -- można w jej miejsce wstawić dysk...
Wstawiłbym 16GiB RAMek i 2 szybkie HDD -- obyłbym się bez zużywającego się
SSD...

Dysk HDD? ,,Dysk Hard Disk Drive''? ;)

Nie widzę info o tym, jaki to SSD -- może jakiś PLC... ;)

--