Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] stary, tani kontroler SAS bez limitu 2TB dla SATA

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] stary, tani kontroler SAS bez limitu 2TB dla SATA
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sun, 06 Jun 2021 08:13:25 GMT
On 2021-06-04, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
> Jest tyle fajnych, tanich 8-mio portowych kontrolerów SAS, niestety te
> które mam, a zapewne i większość, których nie mam, mają limit 2TB.
> Ponoć, tę większość da się "naprawić" jakąś zabawą z firmware, ale tylko
> dla SAS.
>
> No i stąd tytułowe pytanie. Jest jakaś w miarę niedroga karta tego typu
> starszej generacji, która nie ma limitu 2TB?

Dwudniowe śledztwo wykazało, że zasadniczo wszystko co na lsi sas2008,
działa, lub może działać po odpowiednim sflaszowaniu. Trochę mam
wrażenie podrożały te karty w ciągu ostatnich paru lat, ale przy
odrobinie szczęścia w granicach 150-200zł da się dostać nawet nówkę.

Natomiast różne wynalazki w rodzaju lsi sas 3081e-8i, których jest pełno
a ceny kuszą, to zdania są podzielone, choć na ogół, że dupa.

--
Marcin