Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kryptowaluty

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kryptowaluty
From: Kviat
Date: Mon, 17 May 2021 14:33:43 +0200
W dniu 15.05.2021 o 20:46, pioruns pisze:
On 15/05/2021 18:40, _Master_ wrote:
W dniu sobota-15-maja-2021 o 09:41, pioruns pisze:
Kto ma "silne rece" i trzyma Bitcoina to nie zostanie ogolony, ale sprzeda sam z zyskiem jak juz bedzie gotowy.

Znasz kogoś takiego? ;-)

Jak szybko trzeba te wykresy rysować żeby udowodnić dlaczego się nie zarobiło ;-)

Tak, ja sam na przyklad. Po co mam sprzedawac ze strachu, bo Elon Musk cos tam pierdzieli? Nie interesuje mnie jego opinia. Hodluje sobie bitcoiny od wielu lat. Kto sprzedaje bo chce pokonac rynek i "odkupic" taniej, albo sprzedaje bo "spada", to zostanie ogolony. Problem jest miedzy krzeslem a komputerem. :-)

Dokładnie. Nie bawię się w bitcoiny, ale ten sam mechanizm działa też na GPW. Ludzie wydają całe oszczędności na akcje, wszystkie bieżące dochody, godzinami ślęczą nad wykresami i podniecają się wahaniami kursów myśląc, że w miesiąc zarobią fortunę na spekulacjach, a po miesiącu czy dwóch wielkie zdziwienie, że jednak wtopili - a przecież taki ładny wykres był. Przy byle spadku w panice sprzedają ze stratą, ładują całą kasę w spółki z dużymi wahaniami kursów (jaki łatwy zarobek, idealny na day trading - coś tam wyczytali na blogu jakiegoś Janusza - w miesiąc będę bogaczem!), ale z zerową płynnością i są zdziwieni, że przy spadku nikt tego nie chce kupić i zostają ze śmieciowym papierem w portfelu licząc na cud... Albo muszą sprzedać ze stratą teraz natychmist, bo akurat pralka się zepsuła i trzeba kupić nową, a wszystkie oszczędności w akcjach. A potem ludzie płaczą, że giełda to gorzej niż loteria, że zarabiają tylko ci przy korycie, że to oszustwo, że wszystko ustawione dla tych co mają zarobić itp. spiskowe bzdury.

Pozdrawiam
Piotr