Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zwiększenie wydajności starego komputera

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zwiększenie wydajności starego komputera
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 09 Apr 2021 00:05:21 GMT
On 2021-04-08, zhbick <no@spam.pl> wrote:
> A tu przykład tego, jaki zestaw (CPU + mobo + RAM) można nabyć w cenie
> kilkuset PLN
> https://www.aliexpress.com/wholesale?trafficChannel=main&d=y&CatId=0&SearchText=Xeon+E5+2620v3&ltype=wholesale&SortType=price_asc&page=1&groupsort=1

To jest bardzo kusząca alternatywa z tym, że jak walczyłem z tego typu
pokusami jakieś 6-12 miesięcy temu to jednak wyszło mi więcej minusów
niż plusów. Wtedy, podzespoły były jednak duzo tańsze i kupiłem markową
płytę do uzywki R1700.

A te minusy (pórównując do ww zestawu z R1700) to głownie:

3x droższa, nonejmowa płyta o ograniczonej liczbie róznorakich slotów
(jesli potrzeba)

3x (prawie) wiekszy pobór prądu przez te 2x cpu - droższy zasilacz, 2x
chłodzenie.

Wydaje mi się, że nawet dzisiaj może być to na granicy... Owszem, fajnie
mieć zestaw na 2ch Xeonach ale nie jestem przekonany czy sens jest jakiś
duzy.

--
Marcin