Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Syczący zasilacz w starym PC

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Syczący zasilacz w starym PC
From: sirapacz <newsy@sircomp.pl>
Date: Sat, 24 Apr 2021 13:59:03 +0200

Stąd kilka pytań:
1) Źródłem problemu jest ten powoli puchnący kondensator, czy to jedynie objaw współtowarzyszący innej, poważniejszej przyczynie?
2) Warto próbować naprawiać ten zasilacz, czy szukać innego na Allegro?
3) Jeśli szukać innego, to jakiego. Bo coś mi się wydaje, że współczesne nie bardzo nadają się do komputerów z tamtej epoki - w międzyczasie zmieniło się zapotrzebowania na prąd na poszczególnych liniach zasilających.

Jeśli zasilacz ma oznaczenia lc-235 albo podobne z 230, 235 czy 240 w to jest to zasilacz ze spapranej wersji. Zdychał w nich kondensatorek umieszczony za blisko radiatorów, odpowiadający m.in. za regulację napięcia zasilającego scalaka odpowiedzialnego za sterowanie zasilaczem. Jak przekraczał dopuszczalne, scalak się jarał ogniem a wszystko co było za zasilaczem też. Zostawały same blachy po takiej awarii.

może ci też ćwierkać jakaś cewka