Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] ddrescue i dyski SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] ddrescue i dyski SSD
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Thu, 18 Mar 2021 14:30:10 +0100
W dniu 2021-03-18 o 13:16, Andrzej W. pisze:

> Cześć.
>
> Nie wydaje mi się by były jakieś specjalne przełączniki do SSD.
> Przynajmniej nie było ich 4 miesiące tamu kiedy ostatni raz w tym grzebałem.
>
> Jeśli chcesz robić kopię systemu i dysk czyta się poprawnie to może użyj
> narzędzi do kopiowania ntfs, plik wynikowy wyjdzie Ci znacznie mniejszy
> a użyteczność identyczna.

A polecisz jakiś konkretny program? Ostatnio naciąłem się na jeden do
klonowania dysków, który poległ na sklonowaniu HDD z Windows 10 na SSD
NVMe (konkretnie to Macrorit Partition Expert, którego serdecznie nie
polecam; dysk 500GB kopiował z 6 godzin, nie ustawił partycji
bootowalnej w systemie - żadne zabiegi z fixboot i fixmbr oraz
ustawieniu w Windows System Boot ścieżki do pliku rozruchowego systemu
na dysku nie pomogły, musiałem na nowo klonować dysk innym programem - a
programy miałem stąd
<https://sergeistrelec.ru/winpe-10-8-sergei-strelec-english/203-winpe-10-8-sergei-strelec-x86-x64-native-x86-20210105-english-version.html>
i to narzędzie akurat serdecznie polecam).

K.

--
http://www.krystek.art.pl/