Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów vide

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Mon, 1 Feb 2021 23:14:15 +0100
"pioruns" news:ror846$kcf$1$pioruns@news.chmurka.net

Zrozumialem pytanie i odpowiadam - naucz sie myslec samodzielnie. Odpal Process Explorer i GPU-Z, zanotuj wyniki uzycia dwoch: CPU i GPU Core i zinterpretuj te wyniki. Jesli CPU masz wysycone to zadne GPU nie pomoze, tak samo jak masz GPU wysycone to musisz zmienic GPU. Myslenie nie boli.

Średnio ta teoria trafia do mnie. Gdy miałem wcześniej kartę graficzną nie wspierającą dekodowania sprzętowego H264 to CPU dobijało do 80% w czasie odtwarzania filmu zrobionego kodekiem H264. Według twojej teorii wstawienie wówczas czegoś nowszego z kart graficznych mijałoby się z celeme, bo by CPU nie uciągnął GPU nowszej karty.
Po wymianie obciążenie CPU spadło do kilku %.
Problem w tym, że obecnie karta na YT nie wysyca GPU, obciążenie GPU wg programu GPU-Z przy odtwarzaniu YT to raptem kilka %, bo cały ciężar przetwarzanie idzie na CPU i ten dostaje 80% obciążenia. Czyli historia się powtarza, przecudowali na stronie YT i karta graficzna tego nie rozumie. Nic po takim myśleniu do tematu światła nowego nie wpadło.