Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Pół dysku nie widać :-(

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Pół dysku nie widać :-(
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Tue, 12 Jan 2021 20:16:23 +0100
Spróbuj podzielić ten dysk na dwie partycje po 2 TB i daj znać, czy router je
widzi.
Poza tym podaj jakim systemem plików sformatowałeś dysk (FAT32, NTFS, exFAT,
ext2/3/4).
Podobnie czy dysk jest podzielony na partycje MBR czy GPT.

Nie znam Twojego konkretnego routera, ale systemy oparte na linuksie miewają kłopoty z szybkością na dyskach NTFS, więc warto porobić testy zapisu i odczytu, bo 4TB to spory kawałek danych jest. Choć wąskim gardłem może być zarówno USB 2.0 jak i WiFi. Szybciej będzie działał dysk w nowej obudowie USB 3.0 podpięty do 2.0 niż w starej obudowie 2.0. Przy okazji by się upewnił, że router umie uśpić tę kieszeń po jakimś czasie bezczynności, bo chodzące 7/24 7200 rpm to kaloryfer i głośnik w jednym

-----
Tanim kosztem chciałem sobie uruchomić magazyn na archiwa poprzez podłączenie
do routera via USB2.0 dysku 4TB.
pacjenci: router TP-Link TL-WR1043ND
PC z win10-64b wpięty do sieci po WiFi.
dysk 4TB 3,5'' SATA 7200RPM w kieszeni z USB 2.0