Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Ryzen: raport pokóntrolny.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Ryzen: raport pokóntrolny.
From: Smok Eustachy <smok@wurg.pl>
Date: Sun, 24 Jan 2021 04:38:36 +0100
Zestawy Ryzen PRO 3350G oraz I3 10100 są po jednych pieniądzach. I3 jest tańszy o około 110-120 zł od Ryzena z chłodzeniem ale płyta do Ryzena na chipsecie B450 jest o 130 zł tańsza niż płyta do I3 na chipsecie 460

Nie udało wam się tutaj skonstatowac istnienia procesora Ryzen 1600AF, będacego zmodernizowaną wersja w procesie 12 nm. Ciekawa sześciordzeniowa propozycja choć była o ok 100 zł droższa od I3 10100F bez grafy. Obydwa te modele nie mają wbudowanej grafiki i trzeba dokupić.

Ale ad rem:
Nie zaktualizowali mi biosu w płycie, a jak wybierzesz opcję montaż kompa to nie da sie zaznaczyć aktualizacji biosu. I jestem stratny tu.

Wspomniany Ryzen jest wykonany w technologii zaledwie Zen + przeto nie zadziała w nowych płytach z chipsetem B550. Mają one 2 gniazda NVMe i są fajne przez to. Ale niech mają.

Dysk SSD Intel 665P 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe jest szybki, ale nie moge go przetestować bo nie mam drugiego tak szybkiego dysku. Jakie prędkości powinienem osiągnąć przy kopiowaniu pliku z tego dysku na ten dysk? Obudowa Modecom Oberon Pro LE ma niezłe blachy i ciekawy układ. Ma ktoś wiedże jak powinien wyglądac w niej obieg powietrza? Gdzie wwiew? Gdzie wywiew? W zasilaczu też nie pomogliście i wziąłem Chieftec ECO 500W (GPE-500S) Nie wiem co z tego eco wynika. W każdym razie 500W może wystarczy. Obudowa ma ciekawe miejsce na dyski 3,5 cala pod spodem bezśrubkowy montaż. Można wkręcać śrubki od dołu ale nie wkręcałem. Jeden dysk włożyłem i jest to łatwe. Gorzej z nagrywarką. Jest tam zaślepka trudna do usuniecia i ciezko nagrywarkę wpasować. Ale się udało. Obudowa jest pusta w środku. Miejsce na dyski 2.5 cala jest. Można je bokiem montować. Zasilacz na dole. Ciekawe. Z tyłu jest duzy wiatrak zamontowany, który chyba daje radę.

Chłodzenie CPU SilentiumPC Spartan 4 (SPC270) jest niezłe, Boczny wiatrak jest lepszy niż taki normalny?

Zużycie pamięci w granicach 4GB, na starym kompie miałem jakieś wycieki w Firefoxie, który zajmował całe 8 giga i wywalał dzwięk czasem. Tu działa wporzo.

Tutaj testuję działanie:
https://youtu.be/2KbrV2tZWvc

VEGA to poziom dostateczny.