Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] VPN jaki sprzęt?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] VPN jaki sprzęt?
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Sun, 27 Dec 2020 12:57:42 +0100
witam

Mam w pracy/domu coraz więcej "zabawek" komunikujących się przez internet. Ostanio przy dyskusji o kamerach ip dowiedziałem się ze toto łatwo zahakować, a pewnym zabezpieczeniem jest korzystanie ze swojego vpn. Wiem ze opnwrt, tomato, może "dodać" taką funkcjonalność routerom. ale jak na złość, moja tenda n60+tomato, nie posiada vpna. Routery posiadające dużo pamięci dla opnwrt są stosunkowo drogie. natknąłem się na dość tani nowy router posiadający vpn na oryginalnym sofcie. może to lepsze rozwiązanie?
Czy ktoś kto się zna na vpnach może rzucić okiem na specyfikacje?
https://pclab.pl/art79219-9.html
Albo podsuńcie proszę inne rozwiązanie. starego laptopa, rasberypi, wolałbym uniknąc, bo nie jest tanie i będzie kolejnym urządzeniem do zasilania.

ToMasz