Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] PCIe->NVMe, ale z biosem.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] PCIe->NVMe, ale z biosem.
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 19 Nov 2020 23:00:09 +0100
On 19/11/2020 22:19, Irokez wrote:
Te z okolicy 200x roku tak. Widziałem ich kilka w komputerach zwykłych ludzi i służyly do podłczenia dodatkowego dysku. Nie w trybie RAID.
Jak już Adam napisał, niezupełnie. Chyba że mówisz o rynku wtórnym.
Kontrolery RAID NVMe to trochę za młode są.

Ja *nie* potrzebuje RAID NVMe. Ten RAID pojawiłsię tu jako przykład użycia technologii inaczej niż producent się spodziewał. Większość kart RAID w 200x w życiu nie widziała dysków w RAID, to były dwa dodatkowe porty IDE i tak były uzytkowane również te RAIDy na płycie głównej.

Pytanie - co to za archaik?

Jakiś mały komputer mATX, bodaj, prawdopodobnie przemysłowy z uwagi na to że ma RS485 zabudowany na płycie. Ale nie aż na tyle przemysłowy aby był dziwnych kształtów, to normalna płyta z dodatkowymi portami. Wiem o nim tyle że używany jest do dzisiaj do wspomagania pracy w warsztacie. Zdaje się że Sandy Bridge.

Zaproponowałem wlaścicielowi wyrzucenie jednego z dysków i wstawienie SSD SATA, ale kręci nosem, więc szukam alternatyw. Prawdopodobnie nie dostanę w sensownej cenie wiec skończy się to jednak wyrzuceniem.

Karta NVMe z dyskiem nie startuje. Choć jest wykrywana przez windowsa.

2 porty SATA... przypadkiem nie mylisz złącza AGP z PCIe?

Nie.

Powiem więcej, jeszcze 2-3 lata temu kupowałem tanią płytę z półki, nówkę, gdzie na 4 złacza SATA dostępne są 2. Nie wlutowali. To było coś do 6-7 generacji intela, już nie pamiętam dokładnie jaki model. Zwykła, ATX.

"podłe" korpo komputery DELL'a klasy core2duo jakie pamiętam to 3 porty

Tu cie zaskocze. Uzytkuje prywatnie Della 3020 USFF na potrzeby, powiedzmy, szerko rozumianej elektroniki. To jest coś znacznie współcześniejszego niż C2D. Ma *dwa* porty SATA. Kilka innych Delli widziałem z podobną konfiguracją, też UFFS. Teraz, jeśli chcesz mieć napęd optyczny, dysk mechaniczny i SSD to wybierz dwa. Jest jednak PCIe i PCIe x ileś. Ale też nie widzi dysków NVMe z poziomu bootowania komputera.

To nie jest nic dziwnego mieć 2 porty SATA w małym złomie którego nikt nie projektował do rozbudowy.