Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Prime95

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Prime95
From: pioruns <www@website.com>
Date: Fri, 6 Nov 2020 10:20:49 +0000
On 06/11/2020 10:06, Peter wrote:

> To mierzone obciążenie rdzeni to tylko średni czas wykorzystania
> rdzeni, a nie rzeczywiste obciążenie rdzeni. Może być nawet tak, że
> rzeczywiste obciążenie rdzenia jest 20 - 30% a coreTemp i inne programy
> będą wykazywać 100%. Dzięki temu mając tylko 8 rdzeni fizycznych masz
> równocześnie 8 wątków wirtualnych.

CoreTemp to program? A to przepraszam, nie znalem :)

> [...]
> rzeczywiste obciążenie a  nie tylko czas używania rdzenia - ten jest
> oczywiście 100%)  i jest to bardzo dobry stress-test. Służy jednak
> głównie by sprawdzić, czy nie pojawią się jakieś błędy choć na 1 bicie
> przy długotrwałej pracy.

> Procesory AMD przy większym obciążeniu zmniejszają częstotliwość zegara,
> dlatego przy stosowaniu Prime95 wcale nie są najwyższe temperatury.
> Nie tak dawno testowałem AMD 12 rd i najwyższe temperatury były przy
> obciążeniu 8 rdzeni. Dlatego twój wynik nie dziwi. Jest w normie.

Dokladnie. Procesor musi sie miescic w swoim TDP i bedzie zmniejszal zegary.

@Marcin Debowski:
W Prime95 mozna wybrac profil obciazenia. Jeden z nich umieszcza
wszystkie dane w cache procesora. Takie obliczenia, bez wiekszego
udzialu kontrolera pamieci, maksymalnie rozgrzeja Ci CPU, sprawdz sobie
te profile.

--
pozdrawiam,   pioruns