Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] RAM jedno i dwustronny

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] RAM jedno i dwustronny
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 02 Jul 2020 20:44:11 GMT
Wiem, że jest taka właściwość RAM. Czy to można poznać po tych
parametrach RANKS, BANKS?
Ostatnio zaglądałem do takiego staruszka z DDR2 i są tam dwa różne modele
modułów RAM po 1GB. Pojedynczo działają, ale obie na raz nie są wykrywane
przez bios i windows - widać tylko 1GB. Dziwi mnie to, że przy tym hwinfo
widzi oba moduły.
No i jeden ma Ranks:1, Banks:8, drugi Ranks:2, Banks:4 Takie same
taktowania.
Który z nich jest jednostronny(wydaje mi się, że ten 1,8), a który dwu?
Gdzieś znalazłem, że te laptopy były (jakaś stara Toshiba L30) takie
kapryśne. Myślę, że jak się dobierze pod tym kątem druga kość to powinno
zadziałać. Tylko chyba lepiej jak to będą jednostronne.