Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiw贸w] [Inne Listy]

Re: Sk锟絘danie komputera retro

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: Sk砤danie komputera retro
From: mordazy@somewherefaraway.com
Date: Thu, 11 Jun 2020 23:56:40 +0200
Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 5 Jun 2020 08:59:44 +0200
is the real date, Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

>Wpad艂a mi ostatnio w r臋ce p艂yta g艂贸wna procesorem 486. Uda艂o mi si臋 j膮
>uruchomi膰, postanowi艂em wiec zbudowa膰 w oparciu o ni膮 dosowy komputer
>retro. Zdoby艂em obudow臋 AT pasuj膮c膮 klimatem do epiki i zamontowa艂em
>wewn膮trz kilka podzespo艂贸w, kt贸re uda艂o mi si臋 znale藕膰 w pudle ze
>starymi cz臋艣ciami.

Ach, nostalgia... Powodzenia :)

> [...]
>przelotk膮 IDE-CF musia艂em wykona膰 w specyficzny spos贸b. Po pierwsze
>zastosowa艂em osiemdziesi臋cio偶y艂owy kabel IDE z nowszych komputer贸w
>(tylko taki mia艂em) - oczywi艣cie konieczne by艂o nawiercenie we wtyczce
>brakuj膮cego otworu na pin. Po drugie musia艂em pod艂膮czy膰 ta艣m臋 od drugiej
>strony, bo karta I/O i CF znajduj膮 si臋 tu偶 obok siebie, natomiast CD-ROM
>(obecnie niepod艂膮czony) znajduje si臋 dalej i tylko w takiej konfiguracji
>mo偶e do niego dosi臋gn膮膰 niebieska wtyczka, normalnie podpinana do p艂yty
>g艂贸wnej. Czy takie rozwi膮zanie jest dopuszczalne?

Raczej tak, ja nie mia艂em problem贸w.

>Karta CF jest wykrywana przez BIOS (IDE HDD auto detect) ale z poziomu
>dyskietki startowej nie jestem w stanie si臋 do niego dosta膰. Pr贸ba
>zmiany aktywnego dysku na C: albo wykonania FORMAT C: powoduje zwraca
>komunikat "Nieprawid艂owe okre艣lenie dysku".

W jakim trybie jest wykrywana karta? CHS? LBA?
Mo偶e karta nie lubi si臋 z CD?
Co艣 nie tak z master/slave?

Zacz膮艂bym od zwyk艂ego dysku, uruchomi艂 wszystko po staremu, a dopiero
potem kombinowa艂 z CF. A nawet nie z CF, tylko z dyskiem msata i
przej艣ci贸wk膮 na IDE. zrobi艂em co艣 takiego w starym laptopie, wysz艂o
taniej ni偶 CF o takiej pojemno艣ci i adapter...

Pozdrawiam!

<Pop. w W膮tku] Aktualny W膮tek [Nast. w W膮tku>